شناسهٔ خبر: 66706731 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

افزایش صادرات فرآورده خام دامی در دولت سیزدهم

اقتصاد ایران: رئیس سازمان دامپزشکی کشور از افزایش بی‌سابقه صادرات فراورده خام دامی مانند گوشت مرغ، فراورده‌های لبنی تخم مرغ و فرآورده آبزیان در دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، مجتبی نوروزی معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جریان سفر دوم رئیس جمهور به استان مازندران این استان را قطب تولید طیور در کشور دانست و اظهار داشت: با وجود مراکز پرورش مانند لاین، اجداد و مادر در استان مازندران 40 درصد از طیور کشور در استان های گیلان و مازندران تولید می‌شود.

وی از حجم بی سابقه جوجه ریزی در سال گذشته خبر داد و گفت: حجم جوجه ریزی حدود 150 میلیون قطعه در ماه یک رکورد بی سابقه بود که در صنعت طیور و توسط دولت سیزدهم صورت گرفت.

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: از پایان سال 1402 تا این لحظه بیش از 4هزار تن گوشت مرغ صادر شده است.

وی از هدف گذاری این سازمان جهت صادرات مرغ به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ ریزی صورت گرفته بنا داریم در سال 1403 بیش از 200 هزار تن گوشت مرغ صادر کنیم.

نوروزی با تأکید بر اینکه حمایت از بخش تولید  نیاز به برنامه‌ریزی، مدیریت و پشتیبانی اعم از حمایت‌ واکسیناسیون، سمپاشی و مراقبت‌های فعال و غیر فعال دارد، بیان کرد: در سال 1403 تاکنون بیش از 170 هزار تن تخم مرغ صادر شده است، همچنین ده و نیم میلیون تن شیر خام در کشور تولید شده است که به کشورهای اوراسیا صادر می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از نظارت سازمان دامپزشکی کشور بر واردات 13 میلیون تن نهاده دامی در سال 1402 خبر داد و افزود: بی‌شک این حجم از واردات نهاده سهم بسزایی در افزایش تولیدات داخلی خواهد داشت.

وی در حوزه صادرات آبزی پروری اظهار کرد: در این حوزه نیز مورد تایید اتحادیه اروپا و اوراسیا هستیم که در سال گذشته حدود 100 قلم فرآورده به کشورهای مختلف صادر شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما