شناسهٔ خبر: 66707905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان ۲۸ اردیبهشت

امامان جمعه شیعه و اهل سنتِ شهرستان‌های هرمزگان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی روز، به بیانِ مشکلاتِ مناطق خود نیز پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، شیخ عبدالرحیم مهجور خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرعباس با اشاره به اهمیت حج در اسلام، حمایت از مردم فلسطین در ایام حج را خواستار شد.
*
خطبه‌های نماز جمعه بندرلنگه
حجت الاسلام فقیهی فر امام جمعه موقت بندرلنگه گفت: بندرلنگه با کاستی‌های بسیار زیادی روبروست و مسئولان استان و کشور با وحدت و همدلی رونق گذشته را به بندرلنگه بازگردانند.
*
خطبه‌های نماز جمعه جاسک
امام جمعه جاسک گفت: کاهش شدید نرخ رشد جمعیت و سقوط نرخ باروری در ایران اسلامی یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام عباس ذاکری در بخش دیگری از خطبه‌ها بر فرهنگ سازی برای اهدای عضو تاکید کرد.
*
خطبه‌های نماز جمعه پارسبان
امام جمعه پارسیان با تبریک میلاد امام رضا علیه السلام گفت: ازدیاد نسل و تشویق به ازدواج از دستورات صریح اسلام است و امام رضا علیه السلام در سیره گفتاری و رفتاری خود بر تشکیل خانواده تاکید داشتند.
حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا از نمایندگان مجلس خواست در انتخاب هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها شایسته سالاری را محور قرار دهند و با جدیت راه‌های فساد را ببندند.
*
خطبه‌های نماز جمعه قشم
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم گفت: فتح خرمشهر به ما آموخت که بهترین راه مقابله با جنگ‌های شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی، ایستادگی در خط و راه شهدا، عمل به درس آنها و جهاد تبیین و مقاومت است
*.
خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت قشم
شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم گفت: اهمیت چگونگی استفاده از زبان گفتار در آیات و روایات بسیاری مورد تاکید است چرا که سخن ناپسند و نسنجیده به تنهایی می‌تواند انسان گوینده را به جهنم بیندازد.
*
خطبه‌های نماز جمعه میناب
امام جمعه میناب با تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت: پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب و استقلال همه جانبه کشور یکی از شاخص‌های نمایندگان مجلس باشد.
حجت الاسلام محسن ابراهیمی از نمایندگان مجلس خواست کار و تلاش مجاهدانه برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را اولین برنامه خود بدانند.
*
خطبه‌های نماز جمعه بندرخمیر
حجت‌الاسلام شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندرخمیر گفت: پوشش ٩٧ درصدی و قطعی نشدن ارتباط در ایام بارندگی‌ها در بندرخمیر نشانه همت و روحیه انقلابی مسئولان مخابرات این شهرستان است.
*
خطبه‌های نماز جمعه بشاگرد
امام جمعه بشاگرد گفت: حضور کاروان زیر سایه خورشید کار فرهنگی خوب است که باعث خیرات و برکات در جامعه می‌شود.
حجت الاسلام حسین غلامی افزود: حماسه طوفان الاقصی از ثمرات مبارک عملیات الگوآفرین بیت‌المقدس و حماسه وعده صادق نیز فتح خرمشهر دیگری بود.
*
خطبه‌های نماز جمعه سیریک
امام جمعه موقت شهرستان سیریک گفت: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی حضور مدیران دلسوز و انقلابی است.
حجت الاسلام احمد خلیلی افزود: جمعیت یکی از ظرفیت‌های بزرگی است که مسئولان باید برای افزایش آن تلاش کنند.
*
خطبه‌های نماز جمعه حاجی آباد
امام جمعه حاجی آباد گفت: خداوند سرمایه بزرگی را در اختیار ما گذاشته و این سرمایه اهل بیت علیهم السلام هستند.
حجت الاسلام مهدی دُری افزود: مسئولان و مردم باید در زمینه افزایش نرخ رشد جمعیت بیش از پیش تلاش کنند.
*

خطبه‌های نماز جمعه رودان
امام جمعه رودان گفت: موضوع رشد جمعیت از ضروری‌ترین وظایف مسئولان و مردم و یک سیاست حیاتی است که برای رسیدن به ایران قوی باید محقق شود.
حجت الاسلام محمد بارانی افزود: در گذشته کار‌های خوبی در زمینه آسفالت معابر، زمین‌های ورزشی و پارک محلات صورت گرفت که امیدواریم با تلاش شورا و شهردار جدید مشکلات باقیمانده نیز رفع شود.
*
خطبه‌های نماز جمعه هرمز
امام جمعه هرمز گفت: مشکل جدی مردم جزیره هرمز نبود لندنیگ کرافت است که برای حمل مواد غذایی و مصالح ساختمانی مشکل ایجاد کرده است.
حجت الاسلام جعفر رستاخیز افزود: یکی از راهکار‌ها رفع این مشکل این است که تسهیلاتی در اختیار شهرداری این جزیره قرار بدهند و یا برای شهرداری هرمز لندنیگ کرافت خریداری شود تا بتواند مسئله حمل و نقل مردم را حل کند.

 

نظر شما