شناسهٔ خبر: 66707871 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

همه رویدادها و نمایشگاه‌های بزرگ باید پیوست خانواده و جوانی جمعیت داشته باشند

وزیر تعاون، کار و فاه اجتماعی با بیان اینکه همه رویدادها و نمایشگاه‌های بزرگ باید پیوست خانواده و جوانی جمعیت داشته باشند، گفت: موضوع خانواده یکی از مهمترین مولفه‌های سلامت اجتماعی است که توجه به آن سلامت جامعه را تضمین و بستر ارتقای هر جامعه‌ای را فراهم می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مرتضوی در حاشیه بازدید از غرفه سازمان تامین اجتماعی در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: همه رویدادها و نمایشگاه‌های بزرگ باید پیوست خانواده و جوانی جمعیت داشته باشند و غرفه «خانواده ما» که توسط سازمان تامین اجتماعی اجرایی شده، پیوست خانواده و جوانی جمعیت نمایشگاه کتاب تهران است که باید در سنوات آینده نیز نسبت به امسال توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای دوره جدید مدیریتی اقدام به ایجاد قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت کرده است، گفت: در این مدت کوتاه کارهای خوبی در این قرارگاه صورت گرفته است که امیدوارم در آینده نزدیک، این اقدامات توسعه پیدا کند. ارتقای جمعیت خانواده، توقف نرخ کاهش جمعیت، افزایش جمعیت در برخی استان ها و تلاش به منظور رشد جمعیت از جمله مواردی است که در دستور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و همکاران ما در این مجموعه تمام تلاش خود را معطوف این موضوع کرده‌اند.

مرتضوی در ادامه گفت: ان‌شالله با تلاش‌های که انجام می‌شود طی چند سال آینده، مولفه‌های جمعیتی تحقق خواهد یافت. چنانکه در همین مدت کوتاه، بیش از 100 هزار خانواده که مشکلات ناباروری داشتند، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند که بخش قابل توجهی از این خدمات که در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود به صورت رایگان انجام شده است.

وی افزود: از سوی دیگر بیمه زنان سرپرست خانوار، بیمه کارگران، بیمه قالی‌بافان، بیمه روستائیان و عشایر و بیمه کارگران ساختمانی همگی جزء خدماتی است که سلامت و توسعه خانواده را به دنبال دارد که امیدواریم بزودی همه جمعیت کشور را تحت پوشش بیمه‌های بازنشستگی قرار بدهیم تا بتوانیم آتیه جامعه را تضمین کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به اقدامات این مجموعه نسبت به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: مشوق‌های خوبی در وزارت‌خانه و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در جهت تسهیل امر ازدواج و فرزندآوری تدارک شده است که همه این‌ها بستری برای تشویق جامعه به سمت تکمیل جمعیت خانواده هستند.

بر اساس این گزارش، سازمان تأمین‌اجتماعی ازآنجاکه به‌عنوان یک سازمان بیمه‌گر بین‌نسلی به شدت از تحولات جمعیتی متأثر است، از حامیان جدی طرح‌های مرتبط با جوانی جمعیت و فرزندآوری است. به همین دلیل در سال جاری در نمایشگاه کتاب تهران، این سازمان با برپایی یک غرفه اختصاصی در حوزه خانواده با عنوان غرفه «خانواده ما»، برنامه‌های متنوعی در این زمینه در قالب رویدادهای مختلف با حضور بازدیدکنندگان از نمایشگاه و نیز افراد صاحب‌نظر در این زمینه، تدارک دیده است.

اعلام آمادگی وزارت کار برای افزایش ظرفیت‌ تولید کاغذ در کشور

همچنین بنابر اعلام مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی»، در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران با استقبال «یاسر احمدوند»، رئیس نمایشگاه کتاب ضمن خداقوت به دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه، اظهار امیدواری کرد که سال آینده از ظرفیت این وزارتخانه برای پُربارتر شدن نمایشگاه و ارائه خدمات‌رسانی بهتر به علاقه‌مندان به‌ ویژه مخاطبان این وزارتخانه استفاده شود.

مرتضوی پیشنهاد داد: برای افزایش توان تولیدی کاغذ در کشور، از ظرفیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه مانند مجموعه نکا، بیستون کرمانشاه و کاغذسازی کاوه استفاده شود.

در این دیدار رئیس نمایشگاه کتاب نیز ضمن قدردانی از مشارکت سازمان تامین اجتماعی در این دوره به ارائه گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه پرداخت و افزود: نمایشگاه کتاب ایران از لحاظ وسعت و تعداد بازدیدکننده‌ها از نمایشگاه‌های بزرگ در دنیاست.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی متعددی در نمایشگاه پیش‌بینی شده و در حال اجراست، افزود: غرفه فلسطین در نمایشگاه کتاب با حضور دانشجویان فلسطینی و خانواده‌ای از غزه، با استقبال روبرو شده است.

احمدوند با اشاره به حضور پُرنشاط مردم گفت: می‌توان از ظرفیت حوزه کتاب برای مخاطبین مجموعه وزارت کار که طیف گسترده‌ای هستند، استفاده شود.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران گفت: امسال، نخستین‌بار تمام کتاب‌های درسی با کاغذ ایرانی مجموعه مازندران چاپ شدند.

انتهای پیام

نظر شما