شناسهٔ خبر: 66707644 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

تاج خطاب به آقای اینفانتینو:

جنایت صهیونیست‌ها برخلاف اساسنامه فیفاست

رئیس فدراسیون فوتبال خطاب به جانی اینفانتینو گفت: این جنایات برخلاف اساسنامه فیفاست و این نهاد نمی‌تواند رفتار متفاوتی با این جنایات داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، مهدی تاج درباره اتفاقات رخ داده در حاشیه کنگره فدراسیون بین المللی فوتبال و ترک سالن در هنگام اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته با روسای فدراسیون‌های فلسطین و الجزایر داشتیم، مقرر شد رئیس فدراسیون الجزایر در کنگره صحبت کند و جالب است که در این مقطع هیچ کشوری به نفع رژیم صهیونیستی صحبت نکرد، به همین دلیل بار دیگر به رئیس فدراسیون الجزایر وقت داده شد.

بیشتر بخوانید

نمایندگان ایران زمان سخنرانی صهیونیست‌ها در اجلاس فیفا محل را ترک کردند

وی با اشاره به اظهارات رئیس فدراسیون فلسطین افزود: آقای جبرئیل رجوب در این نشست گفت که حقوق بشر در جهان گزینشی نیست. تعداد زیادی از مصداق‌های حقوق بشر به کرات و هر روز توسط رژیم صهیونیستی زیرپا گذاشته می‌شود و ظاهرا قدرتی نمی‌تواند جلوی این جنایات‌ها را بگیرد. ما باید در این جلسه توجه همه را به جنایات رژیم صهیونیستی جلب کنیم. همه تاسیسات فوتبالی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از بین رفته است. زیرساخت‌هایی که هزاران نفر از آن استفاده می‌کردند را، از بین برده است. این موضوع که ما با دوستان‌مان درباره آن صحبت می‌کنیم، فقط موضوع فوتبال است و هیچ کدام حرف غیرفوتبالی نمی‌زنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی کابوس‌های وحشتناکی را به میلیون‌ها فلسطینی تحمیل می‌کند. هفتاد و دو درصد جنایات اسرائیل متوجه کودکان و ورزشکاران است که از نظر جامعه بین الملل باید امن باشند. رژیم صهیونیستی، لیگ فلسطین را تعطیل کرده و ۶۰۰ حمله به تاسیسات ورزشی صورت گرفته است. کجای دنیا کشوری را سراغ دارید که ۶۰۰ حمله به تاسیسات ورزشی کشور دیگری داشته باشد؟ کشورهای دوست معتقدند که رژیم صهیونیستی به جنایات جنگی علیه بشریت دست زده است. جای بسیار تاسف دارد که کشورهایی در حال عادی سازی این جنایات هستند. آقای رئیس فیفا! این جنایات برخلاف اساسنامه فیفاست. باز هم تکرار می‌کنم این جنایات برخلاف اساسنامه فیفاست. فیفا نمی‌تواند رفتار متفاوتی با این جنایات داشته باشد. یک جا محروم کند و یک جا حمله و جنایت را محروم نکند. همه این اصول به صراحت در اساسنامه فیفا آمده است، چرا باید بی‌تفاوت باشیم؟ آیا فیفا برخی جنگ‌های دنیا را متفاوت می‌بیند؟ چرا اگر جنایت است، اینها سکوت کرده‌اند. رجوب همچنین در پایان از همه اعضا درخواست کرد تا فعالیت‌های رژیم صهیونیستی را تعلیق کنند تا احترام به اساسنامه فیفا گذاشته شود و تاکید کرد که این رویه دقیقا در صلاحیت فیفاست.

تاج درباره ترک کنگره فیفا هنگام اظهارات نماینده رژیم صهیونیستی گفت: روز گذشته به روسای فدراسیون‌های الجزایر و فلسطین گفتم در صورتی که نماینده‌ای از رژیم صهیونیستی بخواهد صحبت کند به عنوان اعتراض باید جلسه را ترک کنیم. البته دوست فلسطینی ما گفت که باید بمانیم و جواب آنها را جلوی چشم‌شان بدهیم، ولی من به محض ورود مسئول رژیم صهیونیستی و زمانی که او خواست توضیح بدهد به همراه همکارانم بلند شدیم و سالن را ترک کردیم. نماینده عراق هم پس از ما بلند شد و همزمان نمایندگان لبنان، موزامبیک و الجزایر هم سالن را ترک کردند.

وی ادامه داد: سالن کنگره را ترک کردیم چون صحبت‌های نماینده رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم. اعتقاد من این است که رژیم صهیونیستی باید از کلیه فعالیت‌های فوتبالی حذف شود و این باید مشمول نمایندگانش در همه رده‌های فوتبالی در سطح باشگاهی، ملی و مدیریتی باشد. ما در سمت درست تاریخ، میلیون‌ها مظلوم را فراموش نمی‌کنیم. بسیار تلخ است وقتی که رژیم صهیونیستی همکاران من را در فدراسیون فلسطین تهدید به دستگیری می‌کند، قلدری در این حد مثال زدنی است.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به موضوعات مطرح شده در هفته گذشته و پیگیری‌های صورت گرفته در دستگاه قضایی و کمیته اخلاق فدراسیون گفت: با توجه به اینکه موضوعات در این باره به صورت کامل و دقیق در مراجع ذی‌ربط و کمیته‌های قضایی فدراسیون و به ویژه کمیته اخلاق تحت بررسی ویژه قرار دارد، در سیر تحقیقات، مطالبی را به استحضار مردم عزیز و افکار عمومی خواهیم رساند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما