شناسهٔ خبر: 66707480 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

امام جمعه یاسوج: پیری جمعیت عامل تهدید هویتی ملی و اقتصاد است

امام جمعه یاسوج گفت: کاهش جمعیت سخت‌تر از جنگ بوده و پیری جمعیت کشنده و هویت ملی، مذهب و اقتصاد مارا تهدید می‌کند. امام جمعه یاسوج گفت: کاهش جمعیت سخت‌تر از جنگ بوده و پیری جمعیت کشنده و هویت ملی، مذهب و اقتصاد مارا تهدید می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛آیت‌الله سیدنصیر حسینی امام جمعه شهر یاسوج در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر یاسوج به آثار زیانبار اجتماعی اقتصادی و امنیتی کاهش جمعیت اشاره کرد و گفت: اثر سوء این معضل سخت تر از جنگ است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: پیری جمعیت تهدیدی امنیتی مد نظر دشمن است که منجر به تضعیف اقتدار بحران هویت و نابودی نسل ایرانی می شود.

وی کمبود نیروی کار و افزایش موج مهاجرت نیروی کار خارجی را نتیجه کاهش جمعیت خواند و ادامه داد: متاسفانه نرخ رشد جمعیت در برخی مناطق کشور نسبت به مهاجران غیر ایرانی منفی و نگران کننده است و این خود نوعی تهدید امنیتی است و هنوز جامعه متوجه تهدیدات وحشتناک کاهش جمعیت نشده است .

آیت الله حسینی تغذیه نامناسب سبک نادرست زندگی ترویج فرهنگ غرب مشکلات اقتصادی و افزایش سن ازدواج را از عوامل کاهش نرخ باروری و پیری جمعیت عنوان کرد و گفت: خجالت آور آن است که کارمند جمهوری اسلامی ایران مجرد است.

امام جمعه شهر یاسوج افزود: برا مقابل با تهدیدات امنیتی پیری جمعیت با باید غیرت ملی و دینی داشته باشیم
آیت الله حسینی، سقط جنین را جنایت انسانی خواند و ادامه داد: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار انسان با سقط جنین قتل عام می‌شود و بانیان این عمل غیر انسانی قاتل و مجری دسیسه‌های دشمن اند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نعمت وجود امام رضا (ع) در ایران، سیره و شخصیت این امام رئوف گفت: امام مهربانی‌ها از عظمت خاصی برخوردار بوده و در مواهب مختلف همراه زائران و شیعیانش هست.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه انسان مومن با کار خیر خوشحال و مسرور می‌شود، گفت: طبق فرموده امام رضا (ع) «انسان و بنده خوب خداوند اگر اشتباهی انجام داد، از کار خود توبه و استغفار می‌کند. 

وی با بیان اینکه توبه گاهی زبانی و گاهی حق الناس است که باید جبران شود، افزود: وقتی خداوند به انسان نعمتی را عطا می‌کند، باید شکرگزار این نعمت‌ها باشیم. 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه انسان قیمت ندارد، یادآور شد: اینکه برای دیه انسان قیمت گذاشتند، برای رفع مسائل اجتماعی است. 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: انسان وقتی بیمار شد و مصیبتی برای او پیش می‌آید، صبور بوده و در مقابل وسوسه‌های شیطانی مقاومت می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه انسان صبور در برابر مصیبت‌های جانی و مالی شکیبا است، افزود: در جامعه اسلامی و شیعه نباید با خشم جواب اشتباه دیگران را بدهیم، زیرا این یک خطا و اشتباه است. 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات امروز ما به این دلیل است که به دستور امام رضا (ع)، ائمه و خداوند متعال توجه نداشته و خشم خود را کنترل نمی‌کنیم.

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: تسلیم هوای نفس و شیطان شدن شجاعت نیست، بلکه این شکست در برابر شیطان است. 

وی ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: وقتی تاریخ را مطالعه می‌کنیم و سرگذشت اقوام را مورد توجه قرار می‌دهیم، می‌بینیم افرادی فرصت‌هایی خداوند در اختیار آنها قرار داده ولی به درستی از آن استفاده نکردند. 

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به اینکه زندگی انسان ابدی است، افزود: آسایش و آرامش زندگی ابدی انسان مرهون اعمال و رفتار وی در دنیا بوده و باید از این لحظات به بهترین نحو در مسیر احکام و دستورات الهی استفاده کند. 

وی ضمن تبریک ولادت حضرت امام رضا علیه السلام، ادامه داد: امام رضا علیه السلام یک شخصیت بزرگ الهی و همه عالم به واسطه وی و دیگر ائمه اطهار علیهم السلام است. 

آیت الله حسینی با اشاره به حدیث سلسله الذهب و اینکه این حدیث عظمت امام رضا علیه السلام را می‌رساند، اظهار کرد: همه نظام تشریح و تکوین وابسته به وجود امام رضا و ائمه اطهار علیهم السلام است. 

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج به فرموده امام رضا علیه السلام مبنی بر اینکه «هر کس من را در مشهد زیارت کند در چند زمان او را زیارت و از شرایط سخت نجات خواهم داد»، گفت: امام فرمود «در روز قیامت که همه فرار می‌کنند، من به داد زائر خود می‌رسم». 

وی با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام در روزی که نامه اعمال را به دست افراد می‌دهند به داد زائر و شیعه خود می‌رسد، ادامه داد: در روز عبور انسان‌ها از صراط مستقیم نیز امام رضا علیه السلام به داد زائر و شیعه خود می‌رسد. 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: روزی که می‌خواهند اعمال انسان‌ها را بسنجند امام رضا علیه السلام نیز به داد زائر و شیعه خود می‌رسد. 

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه با تبریک سوم خرداد این روز را اعجاز خداوند ارزیابی کرد و این فتح را مقدمه‌ای برای پیروزی‌های دیگر در ۸ سال مقاومت شد.

انتهای پیام 

نظر شما