شناسهٔ خبر: 66705752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه یاسوج؛

پیری جمعیت عامل تهدید هویتی ملی و اقتصاد

امام جمعه یاسوج گفت: کاهش جمعیت سخت‌تر از جنگ بوده و پیری جمعیت کشنده و هویت ملی، مذهب و اقتصاد مارا تهدید می‌کند.

صاحب‌خبر -

پیری جمعیت عامل تهدید هویتی ملی و اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه شهر یاسوج در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر یاسوج به آثار زیانبار اجتماعی اقتصادی و امنیتی کاهش جمعیت اشاره کرد و گفت: اثر سوء این معضل سخت تر از جنگ است.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: پیری جمعیت تهدیدی امنیتی مد نظر دشمن است که منجر به تضعیف اقتدار بحران هویت و نابودی نسل ایرانی می شود.
وی کمبود نیروی کار و افزایش موج مهاجرت نیروی کار خارجی را نتیجه کاهش جمعیت خواند و ادامه داد: متاسفانه نرخ رشد جمعیت در برخی مناطق کشور نسبت به مهاجران غیر ایرانی منفی و نگران کننده است و این خود نوعی تهدید امنیتی است و هنوز جامعه متوجه تهدیدات وحشتناک کاهش جمعیت نشده است .
آیت الله حسینی تغذیه نامناسب سبک نادرست زندگی ترویج فرهنگ غرب مشکلات اقتصادی و افزایش سن ازدواج را از عوامل کاهش نرخ باروری و پیری جمعیت عنوان کرد و گفت: خجالت آور آن است که کارمند جمهوری اسلامی ایران مجرد است.
امام جمعه شهر یاسوج افزود: برا مقابل با تهدیدات امنیتی پیری جمعیت با باید غیرت ملی و دینی داشته باشیم
آیت الله حسینی، سقط جنین را جنایت انسانی خواند و ادامه داد: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار انسان با سقط جنین قتل عام می‌شود و بانیان این عمل غیر انسانی قاتل و مجری دسیسه‌های دشمن اند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نعمت وجود امام رضا (ع) در ایران، سیره و شخصیت این امام رئوف گفت: امام مهربانی‌ها از عظمت خاصی برخوردار بوده و در مواهب مختلف همراه زائران و شیعیانش هست.
<div id="video-display-embed-code_11124393"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236574/11124393?width=400&height=300"></script></div>


نظر شما