شناسهٔ خبر: 66706925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد:

ساماندهی و نورپردازی نقش بهرام گور

زهرا عسگری

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از ساماندهی و نورپردازی نقش بهرام گور شهرستان ممسنی خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۲۸ اردیبهشت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان نورآباد بر لزوم معرفی هر چه سریع‌تر آثار تاریخی وجاذبه گردشگری و طبیعی شهرستان ممسنی تاکید کرد و گفت: شهرستان ممسنی از تنوع و تعدد جاذبه‌های تاریخی و طبیعی برخوردار است اما این ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها به درستی معرفی نشده و ناشناخته باقی مانده است.

وی تصریح کرد: از فردا شنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه هفته بزرگداشت میراث فرهنگی آغاز می‌شود و برنامه‌های گسترده‌ای در سطح استان برای پاسداشت این هفته و معرفی ظرفیت‌ها و آثار تاریخی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: خوشبختانه در شهرستان ممسنی به ویژه شهر نورآباد آثار غنی تاریخی و طبیعی متعددی از دوره‌های مختلف تاریخی چون عیلامیان، ساسانی و صفوی وجود دارد و باید این آثار در سطوح ملی و بین‌المللی معرفی شوند.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه معرفی و ساماندهی این آثار با اولویت در دستور کار است، گفت: با توجه به اینکه شهرستان ممسنی در محور مواصلاتی چند استان قرار دارد می‌طلبد ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان به درستی معرفی شود که این اقدام در مرحله اول می‌تواند با طراحی و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و هدایتگر گردشگران و مسافران در کنار جاده‌ها و مسیر تردد انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین برگزاری رویدادهای گردشگری در شهرستان ممسنی را یک ضرورت دانست و افزود: برای نمونه نان محلی ممسنی قابلیت ثبت در فهرست ملی را دارد و با ثبت آن و اجرای جشنواره و رویدادی با موضوع نحوه پخت نان محلی می‌توان گردشگری را در منطقه پویا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بازدید از آثار تاریخی شهرستان ممسنی اشاره کرد و گفت: نقش بهرام گور در این شهرستان یکی از نقوش برجسته مهم باستانی است که طبق برنامه‌ریزی‌ها ساماندهی اطراف نقش برجسته، فضاسازی ومسیر دسترسی و همچنین نورپردازی در دستور کار قرار گرفت.

ثابت اقلیدی همچنین به بازدیدش از موزه باستان‌شناسی و تاریخ هنر ممسنی اشاره کرد و افزود: برخی مشکلات این مجموعه نیز مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت رفع موانع موجود داده شد.

انتهای پیام  

نظر شما