شناسهٔ خبر: 66706677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

اجرای بیش از 100 برنامه ویژه هفته بزرگداشت میراث فرهنگی در فارس

مدیر مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛ مدیرکل میراث فرهنگی فارس از اجرای ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و تخصصی در هفته بزرگداشت میراث فرهنگی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی در حاشیه سفرش به شهرستان ممسنی و بازدید از جاذبه های تاریخی این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: بیش از یکصد عنوان برنامه برای  گرامیداشت این هفته در استان پیش بینی شده و در طول هفته آتی برگزار می شود. 

وی ادامه داد «میراث‌فرهنگی، مشارکت عمومی و مسئولیت اجتماعی» اصلی ترین شعار و رویکرد هفته میراث فرهنگی امسال است و در روز جهانی موزه ها ورود عموم به تمامی موزه های استان فارس رایگان است. 

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ها در این هفته آثارتاریخی  کمتر دیده شده موزه ملی ایران به فارس منتقل می شود و در معرض دید عموم قرار می گیرد افرود: ۱۲ اثر تذهیب  از موزه ملی ایران و ۱۱ اثر تذهیب دیگرهم از  کاخ موزه سعدآباد همچنین جام زرین کتیبه دار هخامنشی خشایارشا از جمله آثار شاخصی هستند که به  فارس منتقل می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از آثار انتقالی به فارس کمتر دیده شده یا برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرد به برگزاری مراسم رونمایی از این آثار با حضور قائم مقام وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین استاندار فارس و تنی چند از مسولان و مدیران کشوری و استانی اشاره کرد و گفت:با برنامه ریزی های انجام شده درهفته میراث فرهنگی برنامه های متنوعی در حوزه میراث ملموس و ناملموس در سطح استان برگزار می شود که می توان به برگزاری همایش ملی رویداد تذهیب در شیراز اشاره کرد.

 ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه هنر تذهیب سال گذشته در فهرست جهانی قرار گرفت و در این همایش از سند جهانی آن رونمایی می شود افزود: این رویداد  با هدف بزرگداشت جهانی شدن هنر تذهیب در شیراز و با حضور نزدیک به ۵۰ اساتید برجسته ملی  برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه با اشاره به اجرای مراسم تجلیل از هنرمندان تذهیب کار کشوری در این همایش بیان کرد:در حاشیه این همایش هم  ورک شاپ های هنر تذهیب با حضور اساتید و هنرمندان برجسته این رشته  در اماکن تاریخی چون حافطیه و ... برگزار می شود.

وی به بازدید از آثار تاریخی شهرستان ممسنی اشاره کرد و گفت:نقش بهرام گور در این شهرستان یکی از نقوش برجسته مهم باستانی است که طبق برنامه ریزی ها ساماندهی اطراف نقش بر جسته ، فضاسازی ومسیر دسترسی و همچنین نور پردازی  در دستور کار قرار گرفت.

ثابت اقلیدی همچنین به بازدیدش  از موزه باستان‌شناسی وتاریخ هنر ممسنی اشاره کرد و افزود:برخی مشکلات این مجموعه نیز مورد برسی قرار گرفت و دستورات لازم جهت رفع موانع موجود داده شد.

انتهای پیام/

نظر شما