شناسهٔ خبر: 66706414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حال خوش تالاب های آذربایجان غربی

بارش های مناسب سال گذشته و امسال و آبگیری بموقع تالاب ها در استان باعث پویایی و آبگیری صد در صدی برخی تالابهای آذربایجان غربی شده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت و محیط زیست آذربایجان غربی در بازدید از تالاب های شهرستان نقده بمناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر ، که بنام حفاظت از حشرات حفاظت از پرندگان است افزود : اکثر تالاب های استان آبگیری صد در صدی شده اند بطور مثال تالاب های سولدوز ، درنا، شورگول حسنلو ، درگه سنگی ، طالقان ، نوروزلو ، کانی برازان ، قوبی بابا علی در جنوب استان و تالاب های شیبلو ، بورالان ، پیر احمد ، زاویه سفلی و ناویه از پویایی خوبی برخوردارند .

عطایی از آبگیری تالاب نیزارهای گرده قیط و ممیند پس از گذشت بیش از ۱۵ سال خبر داد و تصریح کرد : این تالاب قبلا بصورت طبیعی از طریق گدار چای آبگیری می شد و بر اساس مطالعات انجام گرفته امسال ۶/۴ میلیون متر مکعب آب تخصیص داده شده که در حال حاضر حول و حوش ۲ و نیم میلیون متر مکعب آب بر عرصه این تالاب تزریق شده است .

وی با اشاره به بازگشت پرندگان مهاجر از عرصه های جنوبی به شمال ادامه داد : آذربایجان غربی در مسیر مهاجرت پرندگان  قرار گرفته بطوریکه ۵۳۵ گونه پرنده در سطح کشور رکورد شده که سهم استان ما از این تعداد ۳۱۲ گونه است و تالاب های آذربایجان غربی نقش مهمی در استراحت و تغذیه این پرندگان دارد .

تالاب های  شهرستان نقده که دارای ۱۸ تالاب فصلی و دائمی است ،  بعلت داشتن پوشش گیاهی مناسب  در تغذیه و لانه گزینی و جوجه آوری این پرندگان نقش مهمی دارد .

نظر شما