شناسهٔ خبر: 66705925 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

دو خودرو بی وای دی کین پلاس و سانگ پلاس توسط بهمن موتور به ایران وارد می‌شوند

صاحب‌خبر -

شرکت بهمن موتور قصد دارد تا واردات دو خودرو از بزرگترین کمپانی سازنده خودروهای برقی جهان با نام بی وای دی (BYD) را به کشور آغاز نماید.

طبق آخرین اخبار خودرو، شرکت بی وای دی (BYD) یکی از بزرگترین خودروسازان جهان و بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی محسوب می‌شود که در چند سال اخیر با خرید سهام بسیاری از شرکت‌های خودروسازی و ارائه نوآوری‌های پیشرفته در کنار قیمت اقتصادی توانسته نام خود را به‌عنوان یکی از معتبرترین خودروسازان عصر حاضر مطرح نماید. شرکت بهمن موتور در جدیدترین اقدام خود موفق شده تا مجوزهای لازم سدان هیبریدی اقتصادی و پرفروش بی وای دی کین پلاس (QIN PLUS) را اخذ نماید و به‌زودی یکی دیگر از محصولات این شرکت خودروسازی را نیز برای انجام تست‌های فنی و استاندارد به کشور وارد خواهد کرد.

بی وای دی کین پلاس و سانگ پلاس؛ ارمغان بهمن موتور برای بازار ایران

گروه بهمن موتور تصمیم گرفته تا یکی از سدان‌های جذاب و پرطرفدار این خودروساز چینی را در نسخه هیبریدی به ایران وارد کند تا تنوع سبد محصولات خود را گسترش دهد. در همین راستا نسخه‌هایی از بی وای دی کین پلاس هیبرید از گمرک ترخیص شده و در اختیار سازمان استاندارد قرار گرفته تا مجوزهای لازم برای عرضه و شماره‌گذاری آن در ایران صادر شود. البته بهمن موتور اعلام کرده که علاوه بر سدان کین پلاس، قصد دارد تا کراس اوور سانگ پلاس را هم به بازار ایران عرضه کند.

مشخصات فنی و امکانات خودرو بی وای دی کین پلاس

بی وای دی کین پلاس پلاگین هیبرید مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با بازده حرارتی ۴۳ درصد است که می‌تواند توانی معادل ۱۱۰ اسب بخار  و گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر را برای خودرو فراهم کند. در کنار این پیشرانه احتراقی، یک موتور الکتریکی قرار می‌گیرد که در بهترین حالت قادر است ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۶ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. این دو موتور در نهایت مجموعا توان ۳۰۷ اسب بخار و گشتاور ۳۲۵ نیوتن‌متر را تولید و از طریق گیربکس CVT مخصوص خودروهای هیبرید (E-CVT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌نمایند. مصرف سوخت میانگین این خودرو نیز ۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ثبت شده است.

خودرو بی وای دی خودرو بی وای دی

از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به کلاستر دیجیتال ۸ اینچی و مولتی‌مدیا لمسی ۱۲.۳ اینچی با قابلیت چرخش 90 درجه، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه مطبوع پیشرفته هیت پامپ، سنسور نور و باران، ۶ کیسه هوای ایمنی، سانروف برقی، صندلی‌های برقی راننده و سرنشین با گرم‌کن، سنسور پارک جلو و عقب، دستیار باقی ماندن بین خطوط، رادار نقطه کور و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.

مشخصات فنی و امکانات بی وای دی سانگ پلاس

بی وای دی سانگ پلاس برقی در تیپ CHAMPION EDITION به ایران عرضه خواهد شد. این خودرو از یک موتور برقی با قدرت 160 کیلووات (214 اسب بخار) و گشتاور 330 نیوتن‌متر بهره می‌برد. همچنین برای این خودرو برقی باتری‌هایی با ظرفیت ۸۷.۰۴ کیلووات‌ساعت در نظر گرفته شده که با یک‌بار شارژ کامل می‌توان مسافتی برابر با ۶۰۵ کیلومتر را طی کرد. باتری‌های این خودرو با جریان عادی برق، ظرف مدت ۱۲ ساعت شارژ می‌شوند. البته با شارژرهای سریع می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری‌ها را ظرف مدت ۲۸ دقیقه شارژ کرد.

خودرو بی وای دی خودرو بی وای دی

از امکانات ایمنی و رفاهی سانگ پلاس می‌توان به کروز کنترل، جک برقی صندوق عقب، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما، تنظیم برقی صندلی‌ راننده و سرنشین، رادار نقطه کور، رادار هشدار خروج از خط، رادار هشدار برخورد از جلو، سیستم نور بالا اتوماتیک، سیستم کمکی کروز هوشمند، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط، سیستم کمکی حرکت در ترافیک، سنسورهای نور و باران، سنسور پایش فشار باد تایرها، کلاستر دیجیتال راننده، ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد، شارژر بی‌سیم، نورپردازی کابین، مانیتور لمسی 12.3 اینچی چرخان، سامانه کنترل پایداری، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

همچنین بخوانید:
سوپرکار بی وای دی اسپید ۹ معرفی شد؛ ساخته چینی‌ها برای رقابت با شاهکارهای اروپایی بی وای دی شارک ؛ رقیب جدید هایلوکس از چین فنگ چنگ بائو لئوپارد سوپر ۳ ؛ خودرو آفرودی بی وای دی برای مسیرهای سخت + ویدیو شاسی بلند برقی بی وای دی یوان آپ با قیمت اقتصادی معرفی شد

نظر شما