شناسهٔ خبر: 66705067 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نگاهی به روند تولید مجموعه تلویزیونی «رخنه»

مجموعه تلویزیونی «رخنه» که از شبکه یک سیما پخش می شود، درباره دانشمندی است که در زمینه موشک های ماهواره بر پژوهش می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  مهدی شفیعی تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «رخنه»، در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره شکل گیری این مجموعه تلویزیونی گفت: ایده اولیه مجموعه «رخنه» پنج سال پیش مطرح شد که در حوزه هوا و فضا کاری را شروع کنیم و علم و فناوری و پیشرفت‌هایی که کشور در این حوزه دارد را نشان دهیم . در کنار آن پرونده‌های متعدد امنیتی وجود داشت در وزارت دفاع که این پرونده‌ها واقعی و جدی بود که به این مسایل پرداخته شده بود، خانم مریم امینی در این پنج سال در کنار دوستان دیگر شروع کردند و داستان به این ترتیب شکل گرفت. 

وی گفت: ما در این مجموعه به سمت داستان گویی رفتیم و مجموعه این پرونده‌ها را به گونه‌ای در معرض دید مخاطب قرار دادیم که هم داستانی روایت شود و هم جذابیت‌های داستانی داشته باشد و آنچه که در این مجموعه دیده می شود بخش بیشترش اتفاق افتاده و پرونده‌ها موجود است.

وی درباره انتخاب عوامل گفت: از ۱۴۰۱ درگیر پیش تولید مجموعه بودیم، مذاکرات متعددی با کارگردان‌های مختلف شکل گرفت، عوامل انتخاب شدند مجموعه پشت دوربین، آقای غفاری به کار پیوست و انتخاب بازیگران همزمان انجام می‌شد و از اردیبهشت سال گذشته وارد تولید شدیم و تولید کار در تهران شروع شد. ادامه ماجرا به این شکل بود که چندماهی را کار کردیم بخشی از فضا‌های داخلی و خارجی گرفته شد، آقای غفاری از تیم جدا شدند و اقای لوافی کار را ادامه دادند.

وی درباره انتخاب بازیگر‌ها هم گفت: انتخاب بازیگران برای جلوی دوربین یک فرایندی است که معمولا گفتگو می‌شود انتخاب‌هایی انجام می‌شود و افرادی انتخاب می‌شوند برای بازی در آن نقش ها. ما برای این مجموعه با بسیاری از بازیگران گفتگو کردیم که در نهایت بهترین‌ها برای این نقش‌ها، دوستانی بودند که انتخاب شدند.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه در گونه اکشن موفق بودیم گفت: ما تلاش خودمان را کردیم و چیزی که الان روی آنتن است امیداوریم مخاطبان راضی باشند و فکر می‌کنیم گام مهم و موثری برداشتیم.

وی درباره دشواری‌ها این نوع کارها گفت: دشواری‌ها از پول، امکانات و تجهیزات گرفته تا دانش فنی. ما اگر دانش فنی نداشته باشیم و طراحی نداشته باشیم، و همه اینها نیرو و آموزش می خواهد که ما اینها را نداریم.

وی گفت: ما برای تولید و کار کردن در این حوزه، به مکان‌های نیاز داریم با دکور‌های متعدد. مکان های فیلم سازی و تلویزیون باید همکاری کنند برای ایجاد این فضا‌ها.

وی گفت: مهم‌ترین اتفاق این است که توانستیم با دو تا کارگردان کار کنیم و کار قابل قبولی را انجام بدهیم و اتفاقی که الان افتاده است یک کار جمعی و گروهی است.

<div id="video-display-embed-code_11122740"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236520/11122740?width=600&height=350"></script></div>
<div id="video-display-embed-code_11122749"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236520/11122749?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما