شناسهٔ خبر: 66704940 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تحولات جنگ غزه در ۲۲۴مین روز؛

بیش از ۱۰۰ دانشمند و پژوهشگر فلسطینی شهید شدند

نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی برای دویست و بیست و چهارمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله هوایی و توپخانه و کشتار غیرنظامیان به جنایت نسل‌کشی در باریکه غزه ادامه دادند. با محاصره و آواره شدن بیش از ۹۵ درصد از جمعیت. وضعیت انسانی در باریکه غزه فاجعه‌بار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنگنده‌های رژیم اشغالگر، امروز- جمعه- به حملات و بمباران شدید خود به مناطق مختلف باریکه غزه ادامه دادند و با هدف قراردادن منازل، تجمعات آوارگان و خیابان‌ها، ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشتند.

نیرو‌های اشغالگر همچنان به تهاجم زمینی خود به محله‌های بزرگ در رفح، جبالیا و دیگر مناطق شمال غزه ادامه می‌دهند.

جنگنده‌های اشغالگر با حمله به رفح، خانه‌ای را در جبالیا بمباران کردند و همچنین حمله جدیدی به اردوگاه "النصیرات" انجام دادند.

هواپیما‌های اشغالگر بعد از نیمه‌شب مدرسه "الجوونی" در اردوگاه النصیرات را بمباران کردند که در نتیجه آن ۴ شهروند شهید و ده‌ها آواره زخمی شدند. این هواپیما‌ها منزلی متعلق به خانواده "الطالبانی" در اردوگاه آوارگان الشاطی در غرب شهر غزه را نیز بمباران کردند.

** ترور بیش از ۱۰۰ دانشمند و پژوهشگر فلسطینی

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای از ترور و شهادت بیش از ۱۰۰ دانشمند، استاد دانشگاه و پژوهشگر در جریان جنگ نسل‌کشی علیه نوار غزه از ۸ ماه پیش خبر داد.

این دفتر تاکید کرد که هدف رژیم صهیونیستی از ترور دانشمندان و پژوهشگران نوار غزه در کنار بمباران و تخریب کامل بیش از ۱۰۳ دانشگاه و مدرسه و تخریب جزئی ۳۱۱ دانشگاه و مدرسه دیگر، نابودی کامل بخش آموزش فلسطین است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه ضمن محکوم کردن جنایت ترور این تعداد از دانشمندان و اساتید فلسطینی و همچنین بمباران هدفمند نهاد‌های آموزشی، از همه دانشگاه‌ها و نهاد‌های آموزشی در سطح جهان خواست که این جنایت هولناک را محکوم کنند.

تعداد شهدای خبرنگار در غزه به ۱۴۷ نفر رسید

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه از شهادت و ترور ۴ خبرنگار دیگر در نوار غزه و افزایش آمار شهدای خبرنگار در طول این ۸ ماه جنگ نسل‌کشی علیه این منطقه به ۱۴۷ نفر خبر داد.

گزارش لحظه به لحظه:

۱۰:۴۱ | حمله جنگنده‌های صهیونیستی به جنوب لبنان

منابع خبری: نیرو‌های اشغالگر شهر صیدا در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2467492" ><script type="text/JavaScript" src="https://defapress.ir/fa/news/play/embed/667772/2467492?width=400&height=300"></script></div>

۱۰:۱۸ | چند تُن زباله در میان چادر‌های آوارگان در خان‌یونسِ غزه!

به دلیل تداوم تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، چند تُن زباله در محل اسکان آوارگان انباشته شده که یک فاجعه زیست محیطی را رقم زده و عامل شیوع بیماری‌های همه گیر است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2467493" ><script type="text/JavaScript" src="https://defapress.ir/fa/news/play/embed/667772/2467493?width=400&height=300"></script></div>

۰۹:۵۴ | دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه از شهادت ۴ خبرنگار دیگر خبر داد

با شهادت این خبرنگاران شمار شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ (۷ اکتبر) تاکنون به ۱۴۷ نفر افزایش یافت.

۰۹:۵۲ | حزب‌الله فیلم حمله به پایگاه "المطله" را منتشر کرد

حزب‌الله لبنان صحنه‌هایی را از عملیات هدف قرار دادن پایگاه "المطله" در شمال سرزمین‌های اشغالی با پهپاد هجومی مسلح به موشک‌های S۵ منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2467494" ><script type="text/JavaScript" src="https://defapress.ir/fa/news/play/embed/667772/2467494?width=400&height=300"></script></div>

۰۹:۴۴ | دبیرکل حزب‌الله عراق: از هیچ تلاشی برای یاری فلسطین دریغ نخواهیم کرد

دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق در تماس تلفنی با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس: به شما وعده می‌دهیم که مقاومت اسلامی [عراق]از هیچ تلاشی با جان و مال خود برای یاری برادران‌مان در فلسطین دریغ نخواهد کرد. 

۰۹:۳۹ | قسام نظامیان صهیونیست را در رفح بمباران کرد

گردان‌های قسام: نیرو‌های دشمن صهیونیستی را در داخل گذرگاه زمینی رفح بمباران کردیم.

۰۸:۴۲ | حمله مقاومت لبنان به پایگاه نظامیان صهیونیست

مقاومت اسلامی لبنان از حمله (امروز جمعه) به پایگاه نظامیان رژیم اشغالگر در اطراف شهر قانا خبرداد.

در این حمله تعدادی از نظامیان صهیونیست کشته و زخمی شدند.

۰۸:۳۰ | نتانیاهو مضطرب و نگران از کشته شدن سربازان اشغالگر

به دنبال کشته شدن ۵ سرباز ارتش اشغالگر در شلیک خودی، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل از مناطق جنگی بازدید و با نظامیان گفت‌وگو کرد.

بیش از ۱۰۰ دانشمند و پژوهشگر فلسطینی شهید شدند

۰۸:۰۶ | اعراب مشارکت در کنترل "غزه پس از جنگ" را مشروط کرده‌اند

واشنگتن می‌خواهد کشور‌های عربی پس از جنگ در کنترل غزه حضور داشته باشند و تا وقتی یک نهاد فلسطینی روی کار بیاید، رشته امور را در دست بگیرند. 

۰۷:۵۶ | تظاهرات در دانشگاه‌های لیبی در حمایت از غزه

بیش از ۱۰۰ دانشمند و پژوهشگر فلسطینی شهید شدند

بیش از ۱۰۰ دانشمند و پژوهشگر فلسطینی شهید شدند

بیش از ۱۰۰ دانشمند و پژوهشگر فلسطینی شهید شدند

۰۷:۳۲ | ویدیویی از پیکر شهدا در خیابان‌های اردوگاه جبالیا که توسط نیرو‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2467495" ><script type="text/JavaScript" src="https://defapress.ir/fa/news/play/embed/667772/2467495?width=400&height=300"></script></div>

۰۳:۴۰ | تصویب طرح ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه شب مصوبه‌ای را تصویب کرد تا جو بایدن رئیس جمهوری این کشور را برای ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهد.

۰۱:۲۴ | لاپید: کابینه نتانیاهو کنترل اوضاع را از دست داده است

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از عملکرد کابینه نتانیاهو در مدیریت جنگ غزه و کشته شدن شمار زیادی از نظامیان ارتش گفت: کابینه نتانیاهو کنترل اوضاع را از دست داده است.

بیش از ۱۰۰ دانشمند و پژوهشگر فلسطینی شهید شدند

۰۱:۰۶ | برای نخستین بار؛ شلیک موشک هوا به زمین توسط حزب‌الله| مقاومت لبنان از موشک S۵ رونمایی کرد

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2467496" ><script type="text/JavaScript" src="https://defapress.ir/fa/news/play/embed/667772/2467496?width=400&height=300"></script></div>

۰۰:۳۹ | حماس: ۷۰ درصد اسرای صهیونیست کشته شدند

رئیس دفتر روابط اسلامی و عربی حماس گفت: دشمن صهیونیست می‌خواهد اسرای خود را با زور نظامی آزاد کند، اما در بمباران‌ها باعث کشته شدن ۷۰ درصد آنها شده است.

منبع: العالم

انتهای پیام/ 112

نظر شما