شناسهٔ خبر: 66703143 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تحولات جنگ غزه در 224 مين روز.. بيش از 100 دانشمند و پژوهشگر فلسطيني شهيد شده‌اند

صاحب‌خبر -
تحولات جنگ غزه در 224 مين روز.. بيش از 100 دانشمند و پژوهشگر فلسطيني شهيد شده‌اند
خبرگزاری آریا - نیروهای اشغالگر صهیونیستی برای دویست و بیست و چهارمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله هوایی و توپخانه و کشتار غیرنظامیان به جنایت نسل‌کشی در باریکه غزه ادامه دادند. با محاصره و آواره شدن بیش از 95 درصد از جمعیت. وضعیت انسانی در باریکه غزه فاجعه‌بار شده است.

به گزارش العالم، جنگنده‌های رژیم اشغالگر، امروز- جمعه- به حملات و بمباران شدید خود به مناطق مختلف باریکه غزه ادامه دادند و با هدف قراردادن منازل، تجمعات آوارگان و خیابان‌ها، ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشتند.
نیروهای اشغالگر همچنان به تهاجم زمینی خود به محله‌های بزرگ در رفح، جبالیا و دیگر مناطق شمال غزه ادامه می‌دهند.
جنگنده‌های اشغالگر با حمله به رفح، خانه‌ای را در جبالیا بمباران کردند و همچنین حمله جدیدی به اردوگاه "النصیرات" انجام دادند.
هواپیماهای اشغالگر بعد از نیمه‌شب مدرسه "الجوونی" در اردوگاه النصیرات را بمباران کردند که در نتیجه آن 4 شهروند شهید و ده‌ها آواره زخمی شدند. این هواپیماها منزلی متعلق به خانواده "الطالبانی" در اردوگاه آوارگان الشاطی در غرب شهر غزه را نیز بمباران کردند.
ترور بیش از 100 دانشمند و پژوهشگر فلسطینی
دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای از ترور و شهادت بیش از 100 دانشمند، استاد دانشگاه و پژوهشگر در جریان جنگ نسل‌کشی علیه نوار غزه از 8 ماه پیش خبر داد.
این دفتر تاکید کرد که هدف رژیم صهیونیستی از ترور دانشمندان و پژوهشگران نوار غزه در کنار بمباران و تخریب کامل بیش از 103 دانشگاه و مدرسه و تخریب جزئی 311 دانشگاه و مدرسه دیگر، نابودی کامل بخش آموزش فلسطین است.
دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه ضمن محکوم کردن جنایت ترور این تعداد از دانشمندان و اساتید فلسطینی و همچنین بمباران هدفمند نهادهای آموزشی، از همه دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی در سطح جهان خواست که این جنایت هولناک را محکوم کنند.
تعداد شهدای خبرنگار در غزه به 147 نفر رسید
دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه از شهادت و ترور 4 خبرنگار دیگر در نوار غزه و افزایش آمار شهدای خبرنگار در طول این 8 ماه جنگ نسل‌کشی علیه این منطقه به 147 نفر خبر داد.

نظر شما