شناسهٔ خبر: 66702331 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

لزوم برنامه زیست شبانه‌روزی برای دانشجو معلم‌ها

رئیس دانشگاه فرهنگیان با تشریح شرایط نظام تعلیم و تربیت طی سال‌های اخیر، گفت: باید برنامه زیست شبانه روزی برای دانشجومعلمان داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

رجبعلی برزوئی با تشریح شرایط نظام تعلیم و تربیت طی سال‌های اخیر، افزود: در حال حاضر، یکی از تاریخی‌ترین زمان‌ها برای رشد و ارتقای نظام تعلیم و تربیت به وجود آمده است و همه مسئولان نظام حمایت‌های بی بدیلی برای ارتقاء دانشگاه فرهنگیان دارند.

وی، تربیت معلم در طراز جمهوری اسلامی را هدف والای و ماموریت دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: متاسفانه در زمانی و در ایام تاسیس این دانشگاه، بی توجهی شدیدی به دانشگاه فرهنگیان شد اما در دولت سیزدهم تربیت معلم مورد توجه ویژه گرفته است.

برزوئی ادامه داد: جذب ۳ هزار دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان، اکنون به ۳۰ هزار دانشجومعلم رسیده است که تمام تلاش ما تربیت معلم چند ساحتی و با کیفیت است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به پرسشی پیرامون وضعیت برنامه درسی این دانشگاه، گفت: اکنون نظام درسی خوبی که برگرفته از نظام تعلیم و تربیت اسلامی است، در دانشگاه فرهنگیان تدریس می شود. البته معماری برنامه درسی در حال بازنگری است.

وی با بیان اینکه باید برنامه زیست شبانه روزی برای دانشجومعلمان داشته باشیم، تصریح کرد: برنامه های تربیتی، پرورشی، اردویی و ... مطلوبی برای دانشجویان در نظر گرفته خواهد شد.

برزوئی کمبود فضا و امکانات را از مهم‌ترین مشکلات  برشمرد و افزود: رئیس جمهور  بیش از ۴ ساعت به صورت اختصاصی برای رفع مشکلات دانشگاه وقت گذاشته و دستوراتی دادند. با توجه به تلاش های فراگیر، امید داریم، بسیاری از مسایل و مشکلات ما خصوصا در خصوص فضا و امکانات رفع شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در ادامه به برخی برنامه های تحولی در دانشگاه فرهنگیان پرداخت و افزود: برای نخستین بار، تربیت معلم از لحاظ ساختاری به صورت دانشگاه، مدیریت خواهد شد.  

وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان، نیاز به ۴ هزار هیئت علمی تمام وقت داریم. از سال گذشته در فراخوان جذب هیئت علمی از طریق دکتر معلمان بیش از ۸ هزار دکتر معلم ثبت نام کردند که با بررسی‌های دقیق ۲۸۰ نفر انتخاب خواهند شد.

برزوئی در ادامه به امر کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان پرداخت و افزود: مدرسان ما باید ساحت های علمی، تربیتی و ...طبق ساحت های سند تحول داشته باشند. برنامه های مفید و جدی در خصوص جذب اعضای هیئت علمی مطلوب تربیت معلم و نیز بهره گیری از اساتید باتجربه و مطرح دانشگاه های بزرگ کشور در دستور کار داریم.

وی از تاسیس مدارس وابسته در استان های کشور در جهت تقویت و ارتقای کارورزی دانشجومعلمان خبر داد و افزود: در ۲ سال گذشته، اتفاقات بسیار خوب و مطلوبی در دانشگاه فرهنگیان که در مسیر رشد است، رقم خورده است و یقین داریم این دانشگاه تا مدتی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کشور خواهد شد.

نظر شما