شناسهٔ خبر: 66701925 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

جذب نیروهای جوان مستعد در بنیاد سینمایی فارابی + فیلم

مدیر مرکز انتشارات بنیاد سینمایی فارابی از جذب نیروهای جوان در بنیاد سینمایی فارابی و خرید بلیط سینما در نمایشگاه کتاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا بشیری فراز مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش بنیاد سینمایی فارابی درباره حضور موثر اتشارات بنیاد سینمایی بیان کرد: ما جلساتمان را پیش از آغاز نمایشگاه کتاب تهران آغاز کردیم و تقریبا از ۴ ماهه گذشته و تقریبا از بهمن ماه ۱۴۰۲، ایام دهه فجر گفت‌وگو‌ها را آغاز کردیم‌. با هیات علمی دانشگاه‌ها در سراسر کشور جلساتمان را داشتیم و تقریبا هر هفته جلساتمان را برگزار کردیم، سعی کردیم موضاعات و افراد مربوطه را شناسایی کنیم. 

وی ادامه داد: ضمن اینکه با افراد پیشکسوت ارتباط داریم و همکاریمان را ادامه می‌دهیم قصد داریم نیروهای جوان‌تر را شناسایی و کشف استعداد کنیم تا بتوانیم از دوستان بهره ببریم. در کنار این موارد ما به سراع زبان‌های دیگر هم رفته‌ایم و از زبان فرانسه، آلمانی و روسی کتاب‌های مرجعی را که کار شده‌اند و محتوای مناسبی دارند را ترجمه می‌کنیم و چنین موارد مرتبطی را در دستور کار قرار داده ایم.

<div id="video-display-embed-code_19310820"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8734247/19310820?width=400&height=300"></script></div>

بشیر فراز افزود: غرفه‌ای که امسال داریم با دستور رئیس سازمان سینمایی و در جلسه شورای مدیران سازمان که اسفند ماه سال گذشته در مشهد برگزار شد، بنا بر این شد که تمام موسسات سازمان، ضلع یک غرفه در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشند و  بنیاد فارابی در خدمت دوستان مرکز گسترش و انجمن سینمای جوان باشد. دوستان‌کتاب‌هایشان را آورده‌اند و هر دو طیف بر موضوعات مربوط به خود درحال کار هستند. انجمن سینمای جوان بر روی موضاعات فیلم کوتاه و مرکز گسترش بر روی موضاعات مستند و کتاب‌های انیمیشن کتاب‌های خود را در غرفه قرار داده‌اند و فارابی هم که درحال تولید کتاب‌های مرجع و کتاب‌هایی که مربوط به فیلم سینمایی هستند را تولید می‌کند.

وی بیان کرد: ما فصلنامه تخصصی خودمان را آورده‌ایم که موضوع محور است و در کنار این  موارد ما مجله ماهنامه فیلم نگار را داریم که تنها ماهنامه فیلمنامه نویسی تخصصی در ایران است که دو سال است درحال منتشر است  و تمام شماره‌های منتشر شده آن در این انتشارات در خدمت دوستان است.

مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش بنیاد سینمایی فارابی درباره نصب گیشه آنلاین موسسه سینماشهر در کنار غرفه انتشارات فارابی توضیح داد: براساس صحبت‌های دکتر خزاعی که گفتند، ما در کنار هم و به شکل یک خانواده در نمایشگاه حضور داشته باشیم. سینماشهر طبیعتا بخش فنی سازمان را برعهده دارد و تولید کتاب ندارد، به همین جهت به دلیل حضور آخرین تجهیزات به روز موسسه سینما شهر که دوستانمان زحمت کشیدند، تصمیم بر این شد این دستگاه در کنار غرفه ما مستقر شود که هم قابلیت نمایش کتاب‌های که در داخل غرفه موجود هستند و قابلیت خرید کتاب‌ها را دارد. همچنین در کنار چنین موارد تبلیغ فیلم‌های سینمایی که فارابی خریده است را داریم و امسال می‌توان از مصلی امام خمینی(ره) بلیط سینما خرید و به سینما رفت

برچسب‌ها:

نظر شما