شناسهٔ خبر: 66701818 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر ستاد جوانی جمعیت شهرداری تهران خبر داد

طرح‌های تخفیفی شهرداری برای مادران تهرانی/ راه‌اندازی کمپین «شکوه مادری»

مژگان انصاری

دبیر ستاد جوانی جمعیت شهرداری تهران از اجرای طرح‌های تخفیفی شهرداری تهران برای مادران دارای سه فرزند خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهلا محمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت روز ملی جمعیت، اظهار کرد: در قانون بر ارائه خدمات مختلف به مادران زیر سن ۴۰ سال دارای سه فرزند تأکید شده و شهرداری تهران نیز در ارائه تخفیفات در حوزه خدمات و عوارض وارد شده است.

وی با بیان اینکه در دبیرخانه ستاد جمعیت، فرهنگ‌سازی موضوع جوانی جمعیت در دستور کار قرار دارد، گفت: البته موضوعاتی همچون ازدواج، جوانی جمعیت و فرزندآوری را در دستور کار قرار داده‌ایم و ذیل اقدامات فرهنگی، شهرداری تهران بیشتر در حال اطلاع‌رسانی در فضاهای شهری است و اختصاصا در هفته جمعیت در هرناحیه، شهرداری تهران یک غرفه تحت عنوان فرزندان، سرمایه‌های زندگی برپا شده که به شهروندان خدماتی از جنس تکریم مادری، تکریم فرزند و.... ارائه می‌شود.

محمدزاده با تأکید بر اینکه در ۲۲ منطقه شهرداری تهران با همکاری دستگاه‌های مختلف برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود، اظهار کرد: به عنوان مثال یک برنامه به اسم «دوردانه» است که در دانشگاه‌های هر منطقه این برنامه اجرا می‌شود و دانشجویان دارای فرزند تکریم می‌شوند و همایش فرزندآوری هوشمندانه_فرزندآوری خردمندانه نیز برپا می‌شود.

وی در مورد ارائه تخفیفات از سوی شهرداری تهران به مادران تهرانی داراری سه فرزند، افزود: در حال حاضر ارائه این تخفیفات وجود دارد؛ اما شهروندان اطلاع ندارند چراکه سازوکارش هنوز تدوین نشده است؛ البته از طرح ارائه تخفیف در عوارض به تازگی رونمایی کردیم یعنی هر مادر دارای سه فرزندی که مراجعه کند می‌تواند از تخفیف عوارض استفاده کند و گزارشات نشان داده که این مهم اجرایی شده است.

محمدزاده در مورد ارائه خدمات شهری با تأکید بر اینکه به زودی کمپین «شکوه مادری» راه اندازی می‌شود که به شهروندان بابت ثبت نام فراخوان داده می‌شود، گفت: از آنجایی که هنوز اطلاعات کامل نیست نمی‌توانیم خدمات دهیم پس ذیل سامانه شهرزاد، قسمتی تحت عنوان شکوه مادری تعریف می‌شود که در آن شهرداری تهران فراتر از قانون موارد مختلفی را اضافه خواهد کرد چراکه براساس قانون، مادر دارای سه فرزند به بالا می‌تواند از تخفیفات استفاده کند؛ اما ما برای مادران دارای دو فرزند و تک فرزند هم تخفیفاتی در نظر گرفتیم که به‌زودی سازوکار ثبت نام اعلام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ارائه تخفیفات در قانون پیش بینی شده و یک الزام قانونی است، گفت: شورای شهر تهران نیز در سال جاری ردیف بودجه مشخصی برای جمعیت در تهران اختصاص داده است که نشان دهنده عزم جدی برای رفع مشکلات است.

انتهای پیام

نظر شما