شناسهٔ خبر: 66701572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

کردستان مرکز تمدن و خدمتگذاری به دین اسلام است

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه کردستان مرکز تمدن و طریقت و خدمتگذاری به دین اسلام است؛ عنوان کرد: خدمتگذاری به مردم کردستان در جهت توسعه و عمران استان به عنوان پیشبرد و راهبرد خدمات مسئولان استان کردستان قرار گیرد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛  ماموستا فایق رستمی دیروز در کنگره استانی بزرگداشت "ملا عبدالله باشماخ" دهگلان اظهار داشت: کردستان مرکز علم و عرفان و معنویت، ملجأ و مامن علم و تمدن و علما و دانشمندان است که در آن دو طیف تشیع و تسنن حضور دارند و در این راستا به راستی ماموستایان و علمای اعلام سنگربابان توحید، اخوت و برادری هستند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه خوشبختانه استاندار کردستان تعامل خوبی با ماموستایان و علمای منطقه دارند؛ افزود: علما و ماموستایان در طول تاریخ با وجود تنگدستی و مشکلات زیادی که داشتند سنگر ارشاد و راهنمایی را ترک نکرده اند و امروز مراسم ملا عبدالله باشماخ به عنوان یک کنگره استانی برگزار شد که این مراسمات مرکز وحدت و اخوت و برادری اند. 

وی تصریح کرد: علما و ماموستایان نه تنها در مسائل علمی و اخلاقی بلکه در مسائل خدمتگذاری و توسعه و عمرانی همانند پیامبران الهی نه تنها برای فرایض و واجبات دینی نیامدند بلکه برای خدمت رسانی به جامعه بشریت آمدند و به همین خاطر است که پیامبر گرامی اسلام علما را این گونه معرفی خواهد کرد؛ علما وارثان پیامبران هستند و امروز مسئولانی در استان هستند که با نهایت تلاش خدمتگذاری می کنند و تلاش می کنند کردستان را در رده استان‌های برتر کشوری پیش ببرند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری به حضور پرشور مریدان و محبان رسول اسلام (ص) در مراسمات معنوی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز بوستان و باغ پیامبر اکرم (ص) روز به روز توسعه و مساجد، خانقاه، تکایا و مراکز علوم دینی احیاتر شود.

ماموستا رستمی به دادخواهی و بیداری مردم جهان اسلام و حمایت های مردم در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امروز باید در تمام مجالس ناله ایتام غزه و فلسطین به یاد آوریم، زیرا این فرموده پیامبر خدا  می باشد که اگر کسی فریاد کند اما باید به کمک او بشتابیم، لذا امروز باید به ناله و فغان مادران و پدران فلسطینی و غزه بشتابیم.

وی خطاب به استاندار کردستان و مدیران استانی گفت: مردم استان کردستان در طول دوران انقلاب اسلامی سختی های فراوانی کشیدند و حتی در ادوار گذشته و تاریخی به دفاع از کشور و اسلام پرداختند و مقابله کردند، این دیار مرکز خدمتگذاری به دین اسلام و مرکز تمدن و مرکز شریعت بوده  همچنین در دوران دفاع مقدس بیش  از ۱۰ هزار جانباز و آزاده و شهید تقدیم انقلاب و فرامین رهبری کرده است.

ماموستا رستمی در پایان تاکید کرد: خدمتگذاری به مردم باید سرلوحه کارهای مسئولان قرار گیرد استان کردستان دارای منابع خدادادی، ظرفیتها و استعدادهای متنوع، منابع ملی و منابع طلا، مرز ترانزیتی و نیروی نخبگان و غیره است که امیدواریم همه در راستای توسعه استان گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما