شناسهٔ خبر: 66701230 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

احداث ۳ شهرک صنعتی انرژی خورشیدی در خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، گفت: احداث سه شهرک صنعتی انرژی خورشیدی با ظرفیت تولید ۱۶۰ مگاوات برق را در دستور کار داریم که ساختگاه آن هم مشخص شده‌ است.

صاحب‌خبر -
- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده در نشست ستاد مدیریت مصرف انرژی استان، اظهار داشت: بیش از 200 مگاوات تولید انرژی نو را در استان هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در قطعی برق خط قرمز ما تأمین برق خانگی است گفت: دولت در زمینه تأمین برق پایدار اقدامات خوبی انجام داده و مردم هم باید همراهی لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در تأمین برق بخش کشاورزی انعطاف پذیری لازم را خواهیم داشت ادامه داد: مصوبه ملی کاهش مصرف برق برای فصل گرما ابلاغ شده که باید به خوبی مدیریت کنیم.

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه بخش کشاورزی استان در زمینه مدیریت مصرف انرژی و قطعی برق آسیب پذیرترین بخش است، اظهار داشت: قطعی بدون برنامه در بخش کشاورزی آسیب‌هایی به دنبال دارد و هر چه‌ مدیریت مصرف برق در سایر بخش‌ها بیشتر باشد، در تأمین برق پایدار و قطع نشدن برق بخش کشاورزی و صنعت تأثیرگذار است.

به گفته وی 57 درصد پیک بار مصرف برق مربوط به بخش خانگی و تجاری است. دولت برنامه دارد که ناترازی برق را از محل انرژی‌های نو تأمین کند که در این زمینه خراسان جنوبی با توجه به تعداد روزهای آفتابی و قرار داشتن در دالان‌های بادی شرق کشور ظرفیت بالایی دارد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به وجود 2 هزار حلقه چاه کشاورزی در استان افزود: در صورت تأمین برق این چاه‌ها از محل انرژی خورشیدی گام مؤثری در زمینه تأمین برق پایدار استان و این بخش برداشته خواهد شد.

عباس‌زاده از فرمانداران خواست همه توان خود را برای مدیریت مصرف انرژی در شهرستان‌ها به‌کار گیرند و تأکید کرد: در این زمینه همه ما باید دغدغه‌مند باشیم و برنامه‌ریزی و مدیریت درستی داشته باشیم چرا که در کیفیت عملکرد ما برای عبور از فصل گرما تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ 252/

برچسب‌ها:

نظر شما