شناسهٔ خبر: 66694197 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

ساختگاه ۳ شهرک‌ انرژی‌ خورشیدی در خراسان جنوبی مشخص شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: احداث ۳ شهرک صنعتی انرژی خورشیدی با ظرفیت تولید ۱۶۰ مگاوات برق را در دستور کار داریم که ساختگاه آن هم مشخص شده‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _پنجشنبه بیست و هفتم اردیبهشت_ در ستاد مدیریت مصرف انرژی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ مگاوات تولید انرژی نو را در استان هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در قطعی برق خط قرمز ما تأمین برق خانگی است، گفت: دولت در زمینه تأمین برق پایدار اقدامات خوبی انجام داده و مردم هم باید همراهی لازم را داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در تأمین برق بخش کشاورزی انعطاف‌پذیری لازم را خواهیم داشت، ادامه داد: مصوبه ملی کاهش مصرف برق برای فصل گرما ابلاغ شده که باید به خوبی مدیریت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بخش کشاورزی استان در زمینه مدیریت مصرف انرژی و قطعی برق آسیب پذیرترین بخش است، اظهار داشت: قطعی بدون برنامه در بخش کشاورزی آسیب‌هایی به دنبال دارد و هرچه مدیریت مصرف برق در سایر بخش‌ها بیشتر باشد، در تأمین برق پایدار و قطع نشدن برق بخش کشاورزی و صنعت تأثیرگذار است.

عباس‌زاده ادامه داد: ۵۷ درصد پیک بار مصرف برق مربوط به بخش خانگی و تجاری است.

وی گفت: دولت برنامه دارد که ناترازی برق را از محل انرژی‌های نو تأمین کند که در این خصوص خراسان جنوبی با توجه به تعداد روزهای آفتابی و قرار داشتن در دالان‌های بادی شرق کشور ظرفیت بالایی دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۲۰۰۰ حلقه چاه کشاورزی در استان افزود: در صورت تأمین برق این چاه‌ها از محل انرژی خورشیدی گام مؤثری در زمینه تأمین برق پایدار استان و این بخش برداشته خواهد شد.

وی از فرمانداران خواست همه توان خود را برای مدیریت مصرف انرژی در شهرستان‌ها به کار گیرند و تأکید کرد: در این زمینه همه ما باید دغدغه‌مند باشیم و برنامه‌ریزی و مدیریت درستی داشته باشیم چرا که در کیفیت عملکرد ما برای عبور از فصل گرما تأثیرگذار است.

نظر شما