شناسهٔ خبر: 66700777 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بازار خودرو به کما رفت/ آخرین قیمت پژو، شاهین، سمند، کوییک و دنا + جدول

بازار خودرو درششمین روز معاملاتی هفته، ثبات قیمت‌ها را شاهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وضعیت بازار خودرو در رکود کامل قرار دارد. سعید موتمنی، فعال بازار خودرو درخصوص وضعیت بازار معتقد است: قیمت‌ها در بازار خودرو از اواخر هفته گذشته روند کاهشی به خود گرفته است و خودروهای نو، کارکرده، وارداتی و مونتاژی ریزش قیمت داشته‌اند.

به گفته او، اکثر خودروهایی که بیش از ۵۰۰ میلیون قیمت دارند، بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان افت قیمت داشته‌اند و حتی قیمت خودرویی مانند پژوپارس ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان افت کرده است.

موتمنی تصریح می کند: خودرو چون به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و قیمت آن ارتباط نزدیکی با تنش‌های سیاسی و نوسانات ارزی دارد و از آنها تاثیر می‌پذیرد، به دلیل این که اوضاع کمی آرام شده شاهد عقب نشینی‌ها قیمت‌ها هستیم، قیمت خودرو که در سال جدید ۳ تا ۵ درصد افزایش یافته بود، آرام آرام در حال نزدیک شدن به قیمت اسفندماه است.

موتمنی در پاسخ به این سوال که آیا افت قیمت‌ها تاثیری در افزایش معاملات داشته است، عنوان می کند: تقاضا برای خودرو در بازار کم است و با کاهش قیمت، خرید و فروش به آن صورت که باید انجام نمی‌شود، قیمت‌ها در بازار واقعا بالا است و مشتری کمتر مراجعه می‌کند.

به گفته او، تقاضا صرفا برای خودروهایی که اختلاف قیمت میان قیمت مصوب کارخانه‌ای و بازار آزاد آن زیاد است، بالاست، اما در بازار فعالیتی دیده نمی‌شود.

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو متذکر می شود: اگر خودرو مرتب و روزانه فاکتور شود، تفاوت قیمت بازار و کارخانه پایین می‌آید، اگر می‌خواهیم خودرویی که به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده مجدد به کالای مصرفی تبدیل شود باید عرضه افزایش یابد تا دیگر بازار خودرو از نوسانات ارز و تنش‌های سیاسی هم تاثیر نپذیرد.

موتمنی تاکید می کند: محدودیت و عرضه قطره چکانی خودرو در بازار سبب شده تا فاصله قیمتی کارخانه و بازار آزاد حفظ شود، برای عبور از این وضعیت یا باید تولید افزایش یابد و یا این که واردات بیشتر شود.

آخرین قیمت ها در بازار خودرو

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، طی ۲۴ ساعت گذشته پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو بدون تغییر به قیمت ۳۴۹ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۱۸ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار بدون تغییر، ۶۴۵ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم بدون تغییر، ۷۸۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر، یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۷۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲، به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ اما ۸۴۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار به قیمت ۹۶۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد طی ۲۴ ساعت گذشته دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ در حدود یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۲۰ میلیون تومانی یک میلیارد و ۴۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در طول ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار نیز ۶۱۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۳۳ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۷۸۰ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۳۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۴۳۰ میلیون تومان به فروش رفت.

بازار خودرو به کما رفت/ آخرین قیمت پژو، شاهین، سمند، کوییک و دنا + جدول

۲۲۳۲۲۵

نظر شما