شناسهٔ خبر: 66699894 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

«رشدآوند» بستری برای اتصال مردم و نهادها بود

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: هدف این رویداد این بود که طرح‌هایی که تربیت‌محوری که تعامل بین مسجد مدرسه و منزل ایجاد می‌کنند، گردآوری شود؛ طرح‌هایی که اجرا شدند یا قابلیت اجرایی دارند را احصا کرده و تلاش بر این بوده که واسطه‌گری بین مردم و نهادها داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان در آئین اختتامیه رویداد ملی رشدآوند و طلافنگ اظهار کرد: طبق بیانات رهبر انقلاب، دفتر تبلیغات اسلامی نماد روشنفکری حوزه بوده و مأموریت ویژه آن این است که مرجعی برای ارتباط برقرار کردن بین مردم و مراجع تأثیرگذار فرهنگی باشد و بر این اساس این ۲ رویداد نمونه‌ای از فعالیت‌های ما در راستای این مأموریت است.

وی افزود: ما نیز در این دو رویداد به دنبال واسطه‌گری بودیم تا اهالی فکر و فرهنگ و عناصر تربیتی را به سیاست‌گذاران فرهنگی متصل کنیم و به همین منظور این دو رویداد برگزار شد و دبیرخانه‌ای را در دفتر تبلیغات اسلامی برای هر ۲ رویداد تشکل دادیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه برای رویداد طلافنگ مجموعه‌هایی که به محتواهای فرهنگی موشن گرافی احتیاج داشت را فرا خوانده‌اند، تصریح کرد: حدود ۲۰ مجموعه فرهنگی احصا شد و از این تعداد ۶ یا ۷ مجموعه اعلام آمادگی کردند که ستاد اقامه نماز یکی از این مجموعه‌ها بود که به محتوا احتیاج داشت و برای داوری محتواهای مربوط به نماز کمک کرد؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از دیگر نهادهایی بود که به واسطه آن بخش قرآنی این رویداد را داشتیم، داوری محتواهای مربوط به آسیب‌های اجتماعی را نیز دفتر تبلیغات به عهده داشت.

حجت‌الاسلام احمدیان با بیان اینکه در رویداد رشدآوند دبیرخانه در دفتر تبلیغات اسلامی شکل گرفت، اما نهادهای مختلفی مانند اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان مشارکت‌کننده و فعال جدی این رویداد بودند، عنوان کرد: هدف این رویداد که با مشارکت آموزش و پرورش برگزار شد این بود که طرح‌هایی که تربیت‌محوری که تعامل بین مسجد مدرسه و منزل ایجاد می‌کنند، گردآوری شوند؛ طرح‌هایی که اجرا شدند یا قابلیت اجرایی دارند را احصا کرده و تلاش بر این بوده که واسطه‌گری بین مردم و نهادها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: قرار نبود که ما طرحی را ارائه داده یا طرحی را اجرا کنیم، فقط نقش واسطه‌گری داشتیم و امیدواریم که تکثیر پذیری در جامعه محقق شود؛ معیار ما برای انتخاب طرح‌های برتر این بود که طرح‌هایی برای اجرا که وابستگی به مجموعه‌ها و نهادها و نیاز به حمایت مالی ارگانی از آن نداشته باشد را انتخاب کنیم. هر دو جشنواره دبیرخانه‌ای ثابت دارند ولی موضوعات آن متفاوت بودند.

در ادامه محمد رضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، از رویداد ملی «رشدآوند» به‌عنوان اقدامی نام برد که خردمندانه و پاکی که اثرگذاری ویژه‌ای دارد و اظهار کرد: نهادها هم‌افزایی ندارند و جزیره‌ای کار می‌کنند، به همین دلیل کارهای ما یا یکدیگر را دفع می‌کنند و یا اثر گذار نیستند.

وی با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی موفق شد روابط متقابل بین دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز برقرار کند، افزود: ما کار زیربنایی نکردیم در حالی که لازم بود برای حل بحران‌ها، علت و معلول‌های آن مسائل را پیدا کنیم. کار خوب، قطعاً نتیجه بخش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، هنر را محملی برای ارائه آموزه‌ها دانست و بیان کرد: تربیت مربیان کودک و نوجوان از دیگر اقدامات ماست که در حوزه محتوا و تربیت مربیان پیش از دبستان فعال‌تر شویم و امیدواریم این حرکت ادامه یابد.

حجت‌الاسلام ابراهیم رنحبر، رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: امروزه استفاده از فضای مجازی بخشی از فضای عادی زندگی ما شده و اگر ما بتوانیم در راستای تولید معارف از آن استفاده کنیم اتفاق خوبی است.

او که نوید احداث شعبهٔ سوم مرکز تخصصی نماز در استان اصفهان را داد، اظهار کرد: علاوه بر تربیت نیروی انسانی برای تبلیغ در استان اصفهان، یکی از برنامه‌های ما این است که به استان‌های همجوار چون لرستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد نیز یاری دهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، با اشاره به اینکه موضوع نماز بالاترین تعداد محتواها را در دین دارد، افزود: پیغمبر اسلام (ص) در ۱۳ سال رسالت خود به تبلیغ نماز پرداختند و نماز تنها حکمی بود که در مکه نازل شد و بقیه احکام مدنی بودند. نماز اصل مسلمی است که آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد. رهبری همه ساله برای اجلاس نماز پیام دادند و حتی وقتی آیت‌الله قرائتی از برگزاری اجلاس اقامه نماز منصرف شده بودند، ایشان را به برگزاری این اجلاس تشویق کردند. شما نیز نماز را اولویت بدانید.

نظر شما