شناسهٔ خبر: 66697444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

امسال ۵۰ هزار دانش آموز اصفهان در اعتکاف شرکت کردند

ابراهیمی با اشاره به ضرورت هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی ، گفت: امسال ۵۰ هزار نفر از دانش آموزان اصفهان در اعتکاف شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «محمدرضا ابراهیمی» مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در اختتامیه جشنواره ملی موشن گرافیک «طلافنگ» و رویداد ملی «رشد‌آوند» (الگوهای تعامل خانواده، مسجد و مدرسه) اظهار داشت: در کشور ما مراکز فرهنگی متعددی از جمله آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، حوزه‌های علمیه فعالیت دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی برخی از این برنامه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود و هم‌افزا نیستیم و حتی گاهی این برنامه‌ها همدیگر را خنثی می‌کند و موجب هدر رفت انرژی می‌شود و ضرورت دارد در برنامه‌های فرهنگی هم‌افزا باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: خوشبختانه امروز در دوره‌ای هستیم که برغم مشکلات مسایل فرهنگی و آموزشی، روابط متقابل خوبی بین نهادهای فرهنگی مثل آموزش و پرورش و دفتر تبلیغات اسلامی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: قطعا کار عمیق، خوب، منظم و عمیق نتیجه می‌دهد و اگر می‌بینیم هر چه تلاش کنیم در جامعه چهره‌ای متفاوت وجود دارد به واسطه عمیق نبودن کارها و نپرداختن به فعالیت‌های زیر بنایی است.

ابراهیمی اضافه کرد: تنها در سال جاری ۵۰ هزار نفر از دانش آموزان اصفهان در اعتکاف شرکت کردند که تنها ۱۲ درصد از افرادی است که تمایل برای اعتکاف داشتند و این امر با همکاری آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، بسیج، اتحادیه‌ و سازمان دانش‌آموزی محقق شد.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای پیش‌دبستانی‌ها، گفت: افرادی که می‌خواستند برخی سندهای منحوس را در نظام آموزشی اجرا کنند از پیش دبستانی آغاز کردند و لذا لازم است فعالیت آموزشی و تربیتی را از همین پیش دبستانی‌ها آغاز کرد و در همین راستا پیش دبستان‌ها ساماندهی، محتوای مورد نیاز آماده سازی شد ولی کسی که می‌خواهد این محتوا را اجرایی کند برای ما بسیار مهم است و باید مربی کودک تربیت شود.

انتهای پیام/

نظر شما