شناسهٔ خبر: 66699553 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

افشاگری سرمربی برکنار شده شهرداری بم از اتفاقات مشکوک در دسته دوم

خبرگزاری ایرنا

سرمربی برکنار شده تیم فوتبال شهرداری بم، خواستار ورود کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به اتفاقات مشکوک هفته پایانی لیگ دسته دوم فوتبال شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

لیگ دسته دوم فوتبال در حالی دوشنبه این هفته با برگزاری دیدار‌های هفته بیست‌وششم و معرفی تیم‌های صعودکننده به دسته اول به پایان رسید که شکست ۶ بر صفر شهرداری بم برابر نیروی زمینی حواشی زیادی را به همراه داشت. نیروی زمینی در حالی با این برد به عنوان صدرنشین به صورت مستقیم به لیگ دسته اول صعود کرد که تیم سقوط کرده شهرداری بم در اقدامی عجیب در این دیدار که نتیجه آن برای سایر مدعیان مانند تیم شهرداری ماهشهر اهمیت داشت با تنها ۱۲ بازیکن و با یک لیست ناقص به میدان رفت، به طوری که با توجه به کمبود بازیکن، یکی از دروازه‌بانان این تیم در پست فوروارد به میدان می‌رود.

اقدام عجیب مدیران شهرداری بم در فرستادن یک تیم ناقص به تهران برای دیداری که نتیجه آن در هفته پایانی حیاتی بود، حرف‌وحدیث‌هایی را به وجود آورده است.

جهانبخش جعفری، سرمربی برکنار شده تیم شهرداری بم که پیش از این مسابقه در اقدامی عجیب از سوی مسئولان این تیم اخراج شده بود، گفت: پس از اینکه تیم شهرداری بم در پایان نیم فصل اول، تنها ۷ امتیاز کسب کرد، مدیر این تیم که سابقه فوتبالی ندارد، با توجه به سابقه‌ای که قبلا در این تیم داشتم، به من پیشنهاد قبول هدایت شهرداری بم را دادند. پس از حضورم در این تیم، در ۷ مسابقه باخت نداشتیم و ۵ مساوی و ۲ برد کسب کردیم. با توجه به این نتایج قرار شد که قبل از بازی با تیم ماهشهر که برای ماحیاتی بود، ۱۰۰ میلیون پاداش بین بچه‌ها تقسیم شود تا تیم با انگیزه بالایی در این مسابقه به میدان برود. نتیجه بازی با ماهشهر با توجه به اینکه می‌توانست سقوطمان را قطعی کند یا هنوز شانس داشته باشیم که برای سقوط نکردن بجنگیم، اهمیت زیادی داشت.

وی افزود: این بازی برای تیم ماهشهر هم اهمیت داشت و نتیجه آن می‌توانست این تیم را به صعود مستقیم به لیگ دسته اول یا صعود به پلی‌آف، امیدوار کند. در چنین شرایطی که هم بازی برای ما و هم برای ماهشهر حیاتی بود و در شرایطی که چک مبلغ امضا شده بود، مدیرعامل باشگاه در اقدامی عجیب پاداش را بین بازیکنان تقسیم نکرد و تیم در این شرایطی که ضربه روحی خورده بود، برابر تیم ماهشهر به میدان رفت و با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد تا سقوط شهرداری بم با توجه به این نتیجه قطعی شود.

جعفری تصریح کرد: مدیریت تیم هم می‌تواند نقش مهمی در صعود و هم سقوط تیم‌ها داشته باشد. به همین خاطر اقدام مدیرعامل شهرداری بم قبل از بازی با ماهشهر عجیب بود. چرا پاداش پرداخت نشد، هنوز هم بازیکنان پول کامل را نگرفته‌اند و باشگاه عنوان کرده است که ۳۰، ۳۵ درصد باقی‌مانده جریمه به خاطر سقوط است.

سرمربی سابق شهرداری بم در ادامه به اتفاقات قبل از بازی نیروی زمینی اشاره کرد و افزود: قبل از بازی با نیروی زمینی، به مدیران تیم تاکید کردم درست است که تیم ما سقوط کرده، اما اگر نتیجه این بازی در سرنوشت نیروی زمینی تاثیر دارد، باید با تمام قوا به میدان برویم. با این حال باشگاه مدعی بود که با توجه به اینکه تیم پول اسکان و بودجه ندارد، تیم باید در هفته آخر تنها با بازیکنان بومی شرکت کند و نیازی به حضور بازیکنان غیربومی تیم در بازی آخر نیست!

جعفری اذعان کرد: شهرداری بم، تیم بخش خصوصی نیست که مالک آن به یک باره بگوید پول ندارم و تیم را اعزام نمی‌کنم. تیم ما زیرمجموعه شهرداری بود و بودجه آن مشخص و تصویب می‌شود. به همین خاطر این توجیه عجیب بود.

وی در ادامه اظهار داشت: پس از اینکه به مسئولان عنوان کردم که تیم باید با تمام قوا در هفته آخر به میدان برود، سرپرست تیم با تماس گرفت و خبر اخراجم را داد و گفت نامه برکناری‌ام را ارسال می‌کند. برای من عجیب بود، اگر قرار به اخراج بود چند هفته قبل هم می‌توانستند برکنارم کنند، چرا بعد اینکه چنین خواسته‌ای از آن‌ها داشتم، اخراج کردند.

سرمربی سابق شهرداری بم، تاکید کرد: پس از اخراجم، کمک من که یک مربی بومی بود را به عنوان سرمربی انتخاب کردند و تیم با ۱۲ نفر و تنها با بازیکنان بومی در هفته آخر برابر نیروی زمینی به میدان رفت. با توجه به عدم استفاده از بازیکنان غیربومی، تیم دچار کمبود بازیکن در پست‌ها شد، به طوری که دروازه‌بان به عنوان فوروارد مقابل نیروی زمینی بازی کرد. شهردای با نتیحه ۶ بر صفر شکست خورد و با این برد نیروی زمینی به صورت مستقیم به دسته اول صعود کرد و ماهشهر به پلی‌آف رفت.

جعفری با تاکید بر اینکه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال باید به این بازی ورود کند، اظهار داشت: شاید من اگر سرمربی بودم، هم تیم می‌باخت، به هر حال نیروی زمینی ۱۵ هفته صدرنشین بود. با این حال اگر نیروی زمینی مساوی می‌کرد، این تیم ماهشهر بود که با برد می‌توانست به صورت مستقیم به لیگ دسته اول صعود کند و تیم نیروی زمینی راهی پلی‌آف انتخابی دسته اول شود.

وی افزود: به همین خاطر اتفاقات قبل از این مسابقه و تصمیمات مدیرعامل شهرداری بم برای حضور تنها بازیکنان بومی در مسابقه‌ای که نتیجه آن برای سایر مدعیان اهمیت داشت، شبهه ایجاد می‌کند و سبب می‌شود تا زحمات تیم خوب نیروی زمینی هم زیر سوال برود.

سرمربی سابق شهرداری بم با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم سلامت فوتبال تضمین شود، باید حوادث رخ داده در لیگ‌‍‌های مختلف زیر ذره‌بین نظارتی قرار بگیرد، افزود: تبانی در لیگ‌های پایین‎‌تر هم به شکل‌های مختلف وجود دارد، اما با توجه به اینکه نگاه‌ها به دسته‌های پایین‎‌تر فوتبال کمتر است، این حواشی کمتر دیده و به آن پرداخته می‌شود. برگزاری مسابقات بدون حرف‌وحدیث و فوتبال پاک، با حرف عملی نمی‌شود و باید اقدامات عملی در این رابطه صورت بگیرد.

نظر شما