شناسهٔ خبر: 66699453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۵۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی وارد استان مرکزی شد

استاندار مرکزی گفت: در دولت سیزدهم پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و درمانی وارد مراکز درمانی این استان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در برنامه راهیان پیشرفت در دانشگاه علوم پزشکی اراک، اظهار کرد: عدالت بهداشتی و درمانی یکی از مهم‌ترین عوامل رضایت شهروندان از حاکمیت است.

وی افزود: ورود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی از دستاورد بهداشتی استان است که می‌تواند کارنامه قابل قبولی را برای وزارت بهداشت و درمان در استان مرکزی ثبت کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: جهش و تحول شگرفی در زمینه تجهیزات پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اراک اتفاق افتاده است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه در تاریخ استان مرکزی برای اولین بار برخی طرح‌های عمرانی به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است افزود: بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین از طرح‌های مهم و خوب در حوزه درمان این شهرستان است که عملیات تکمیلی این طرح در دولت سیزدهم به صورت شبانه‌روزی انجام و در اسفندماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به نواقص طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک اظهار کرد: برای رفع نواقص این مجموعه درمانی اعتبارات زیادی هزینه شده است.

استاندار مرکزی افزود: اقدامات متعددی توسط دولت مردمی سیزدهم در حوزه سلامت انجام شده و این انتظار وجود دارد که رسانه‌ها به تبیین دستاوردها بپردازند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه نهضت تکمیل طرح‌های نیمه تمام از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم است تصریح کرد: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور باقی مانده بود که تعداد زیادی از این پروژه‌ها در استان مرکزی است و هم اینک در این استان به جد دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق برآورد دولت اگر ۳۰ سال بودجه کشور جمع‌آوری و هیچ جای دیگر صرف نشود، این پروژه‌ها به اتمام نمی‌رسید اما با دستور رئیس جمهور مقرر شد این پروژه‌ها در اولویت قرار گیرند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ پنج هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال بودجه عمرانی در استان هزینه شد گفت: از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ در مجموع سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی جذب استان شد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که ۶۰ درصد بیش از شش سال گذشته بودجه عمرانی وارد استان مرکزی شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام نماد ناکارآمدی دولت است تصریح کرد: یکی از طرح‌های نیمه تمام استان مرکزی پروژه ۱۸ ساله بیمارستان ولیعصر (عج) بود که در دولت سیزدهم به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

استاندار مرکزی افزود: عملیات برق رسانی این طرح به سرعت و با مشارکت بیش از ۳۰۰ نفر انجام شده و در مدت ۴۹ ساعت عملیات برق رسانی آن به اتمام رسید.

مخلص‌الائمه با اشاره به پروژه‌های عمرانی استان گفت: پروژه آبرسانی به تفرش با ۶۳ کیلومتر، یک‌هزار و ۳۰۰ تیر پایه برق و سه ایستگاه پمپاژ از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم است که به زودی افتتاح می‌شود.

استان مرکزی در تکمیل طرح‌های عمرانی بهداشتی و درمانی در کشور پیشرو است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: استان مرکزی در اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی بهداشتی و درمانی در کشور پیشرو است.

علیرضا امانی اظهار کرد: این مهم موجب شده که راهبردهای تحول سلامت نمود شفاف‌تری را در استان مرکزی نسبت به سایر مناطق داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های به جا مانده از دولت قبل اقدامات تأثیر گذاری انجام داده است تصریح کرد: استان مرکزی موفقیت‌های زیادی در حوزه درمان و سلامت کسب کرده و اقدامات مؤثری را در دولت سیزدهم عملیاتی کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از جذب ۷۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در استان مرکزی در سال گذشته خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم اهتمام جدی برای تکمیل طرح‌های درمانی در دستور کار قرار دارد.

نظر شما