شناسهٔ خبر: 66696535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ورود ۵۵۰ میلیارد تجهیزات پزشکی و درمانی به مرکزی

استاندار مرکزی از ورود ۵۵۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی و درمانی در دولت سیزدهم به استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرکزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص الائمه عصر امروز در نشست راویان پیشرفت و بازدید از پروژه‌های حوزه بهداشت و سلامت استان مرکزی، اظهار داشت: ابتدای دولت سیزدهم 80 هزار پروژه ناتمام در کشور باقی مانده بود که تعداد بسیاری از پروژه‌های ناتمام در استان مرکزی وجود داشت و طبق برآورد دولت اگر 30 سال بودجه کشور جمع آوری می‌شد این میزان پروژه به اتمام نمی‌رسید اما به دستور ریاست جمهور مقرر شد پروژه‌ها با توجه پیشرفت و اهمیت آنها در اولویت اتمام قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم 550 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی و درمانی وارد علوم پزشکی استان شد، افزود: از سال 1395 تا سال 1400 در مجموع 3 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه عمرانی وارد استان شد اما سال 1401 به تنهایی 5 هزار و 24 میلیارد تومان بودجه در استان هزینه شد که نشان می‌دهد 60 درصد بیش از مجموع شش سال گذشته بودجه عمرانی وارد استان شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به پروژه‌ پل شهدای سنجان  تصریح کرد: پل شهدای سنجان سال 89 برای ساخت مصوب شد که سال نخست حضور ما در استان بعد از گذشت حدود 10 سال از پروژه، این طرح 28 درصد پیشرفت داشت اما در دولت سیزدهم و با همت مضاعف و تلاش شبانه روزی و فعالیت 3 شیفته این پل به اتمام رسید.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام نماد ناکارآمدی دولت می‌شود،گفت: یکی از پروژه‌های نیمه تمام استان مرکزی پروژه 18 ساله بیمارستان ولیعصر بود که در دولت فعلی به صورت سه شیفت شبانه روزی فعال شد،  عملیات برق رسانی این پروژه به سرعت‌ و با مشارکت   بیش از 300 نفر انجام شد و ظرف 49 ساعت عملیات برق رسانی به اتمام رسید چراکه اگر بخواهیم به فرمان گذشته حرکت کنیم هیج پیشرفتی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: بیمارستان 144 تخت خوابی خمین از دیگر پروژه‌های باقی مانده از دولت‌های قبل بود که بعد از 14 سال افتتاح شد و اکنون به عنوان یکی از مراکز درمانی بی نظیر فعالیت می‌کند. شتاب بسیار خوبی در پروژه‌های عمرانی استان در دولت سیزدهم ایجاد شده است و برای نخستین بار در تاریخ استان مرکزی تعدادی از پژوه‌ها در دو یا سه شیفت فعال شدند.

استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت پروژه آبرسانی به شهرستان تفرش بیان کرد: پیچیده ترین پژوه آبرسانی در کشور، آبرسانی به شهرستان تفرش است که هیچ کارگر ایرانی حاضر به انجام نشد چراکه باید در مسافت 63 کیلومتری 1300 تیربرق در کوه ایجاد شود و کار سختی است که این پروژه نیز به صورت شبانه روزی فعال شد و به زودی به مدار بهره برداری می‌رسد.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام یک برنامه جدی در دولت سیزدهم است که با شتاب در دستور کار قرار گرفته است، 96 هزار متر مربع پروژه از دولت قبل مانده که باید تمام شود و 80 هزار متر مربع آن امسال به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/711/

 

نظر شما