شناسهٔ خبر: 66698997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایران قوی، مازندران سربلند

عزم دولت حمایت از تولید داخلی و توسعه‌ی زنجیره ارزش غذایی است

وزیر جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید داخلی و توسعه‌ی زنجیره ارزش غذایی، از مجتمع تولیدی صنایع غذایی پردیس، زیرمجموعه گروه اقتصادی (هلدینگ) گلستان، بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی نیکبخت ۲۷ اردیبهشت در جریان سفر دومین دوره سفر رئیس جمهور به مازندران، این بازدید را فرصتی مغتنم برای آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنایع غذایی پردیس دانست و گفت: این مجتمع با برخورداری از تکنولوژی روزآمد و نیروی کار متخصص، نقش مهمی در تولید محصولات غذایی باکیفیت و ایمن ایفا می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین بر لزوم حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی برای افزایش ارزش‌افزوده محصولات و رونق اقتصادی در این بخش تأکید کرد و گفت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای رفع موانع و مشکلات این صنایع به کار خواهد گرفت.

در ادامه این بازدید، مدیرعامل گروه اقتصادی گلستان به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌ها، دستاوردها و برنامه‌های آینده‌ی این مجموعه پرداخت.

لازم به ذکر است با توجه به وضعیت شالیکوبی‌های موجود در سطح کشور که اکثراً با تکنولوژی قدیمی مشغول به فعالیت است، حدوداً ۲۵ درصد برنج تولیدی در طول سال به علت مستهلک بودن تجهیزات، تبدیل به خرده برنج و یا ضایعات شده که علاوه بر اعمال زیان اقتصادی برای کشاورزان، سبب کاهش کیفیت برنج تبدیلی نیز می‌شود، از طرفی بازسازی صنایع مادر در حال حاضر به یک نیاز ضروری تبدیل‌شده است.

عزم دولت حمایت از تولید داخلی و توسعه‌ی زنجیره ارزش غذایی است

قابل ذکر است، در سال ۱۳۸۷ با توجه به رویکرد نوسازی صنایع و بهره‌جویی از تکنولوژی‌های مدرن در زمینه برنج، شرکت گلستان نسبت به راه‌اندازی بزرگترین مجموعه فراوری، شالیکوبی و بسته‌بندی برنج در خاورمیانه در قالب شرکت صنایع غذایی پردیس اقدام کرد که این مجموعه در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسید.

احترام به سلایق مشتری، سلامت فرآورده‌های تولیدی، تعهد به تضمین ایمنی و سلامت مصرف‌کننده، بهبود مستمر کیفیت و فرهنگ‌سازی در جهت جایگزینی برنج ایرانی به‌جای برنج خارجی و ارائه قیمت رقابتی متناسب با نوع محصولات و ارج نهادن به فرهنگ سفره ایرانی از اهداف و آرمان‌های شرکت صنایع غذایی پردیس می‌باشد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از صنایع غذایی پردیس، نشان‌دهنده‌ عزم دولت سیزدهم برای حمایت از تولید داخلی و توسعه‌ی زنجیره ارزش غذایی در کشور است. این حمایت‌ها می‌تواند به افزایش بهره‌وری، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این بخش منجر شود.

انتهای پیام

نظر شما