شناسهٔ خبر: 66957161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل صمت استان همدان:

چراغ بیش از ۱۳۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل همدان در دولت سیزدهم روشن شد

شهره اکبری

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به ارتقای ۲۲ درصدی صنعت این استان، گفت: چراغ بیش از ۱۳۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی و معدنی استان همدان در دولت سیزدهم روشن شده است.

صاحب‌خبر -

احمد شانیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهید جمهور آیت الله رئیسی پایه گذار نهضت احیای واحدهای اقتصادی نیمه فعال و راکد بود، اظهارکرد: استان همدان با حمایت‌های استاندار و تیم اقتصادی وی در غرب کشور رتبه اول و برتر را در حوزه صنعت کسب کرده است و چراغ بیش از ۱۳۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی و معدنی روشن شده است.

وی  با اشاره به برخی واحدهای ‌احیا شده در این دیار هستند، تصریح کرد: این میزان رشد حاکی از توسعه و تحول و تولد دوباره صنعت استان همدان و اجرای سیاست‌های شهید جمهور آیت الله رئیسی در خصوص حمایت از تولید در این دیار است.

بهره‌برداری از ۳۰۰ واحد صنعتی و تولیدی

شانیان با بیان اینکه در دولت سیزدهم افزون بر ۳۰۰ واحد صنعتی و تولیدی با اشتغال بیش از ۲۰۰۰ نفر به بهره‌برداری رسید، از صدور جواز تاسیس برای بیش از ۲۳۰۰ واحد صنعتی و تولیدی با پیش‌بینی اشتغال ۳۰ هزار نفر در دولت سیزدهم خبرداد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان پیشرفت ۶۰ درصدی ۳۰۰ طرح صنعتی و آماده‌سازی پنج فرصت سرمایه‌گذاری در استان همدان را از دیگر اقدامات اثرگذار در صمت سیزدهم دانست و یادآور شد: اداره کل صمت استان همدان در دولت مردمی سیزدهم توانست صنعت این دیار را ۲۲ درصد ارتقا بخشیده و رشد ۱۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در صنعت، رشد ۸۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان، رشد ۱۳۰ درصدی پروانه‌های r&d، و رشد ۱۵ درصدی جواز تأسیس، رشد ۵۰ درصدی تولید دارو، ادوات کشاورزی و شیشه را به ثمر بنشاند که حاصل آن شتاب گرفتن قطار صنعت همدان در ریل توسعه و تحول است.

کشف ذخایر ارزشمند لیتیوم در دشت قهاوند برای نخستین بار در کشور

شانیان با اشاره به راه‌اندازی نخستین شهرک صنفی صنعتی کشور در همدان، تأکید کرد: احداث اولین شهرک هایتک فعال کشور، افتتاح صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای نخستین بار در غرب کشور، آغاز عملیات پتروشیمی ابن‌سینا پس از سال‌ها توقف از دیگر دستاوردهای اداره کل صمت استان همدان در دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه تلاش و تکاپوی ما در بخش معدن موجب کشف ذخایر ارزشمند لیتیوم در دشت قهاوند برای نخستین بار در کشور شده است، اظهارکرد: تبدیل شهرستان اسدآباد به قطب کنسانتره آهن، راه‌اندازی واحد شمش منیزیم، استخراج پلاسمایی معدن برای نخستین باردر کشور و تفاهم‌نامه راه‌اندازی دفتر ایمیدرو در استان همدان، رشد ۵۵۰ درصدی در وصول حقوق دولتی، کاهش ۲۰ درصدی خام فروشی و نیز افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت استخراج معادن، افزایش ۸۰ درصدی تولید کنسانتره آهن در این مدت رقم خورد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل صمت استان همدان اقدامات اثرگذاری در رابطه با  توسعه خوشه‌های اقتصادی دارد که از این دست می‌توانیم به توسعه و تحول خوشه‌های چرم همدان، خوشه پوشاک کردآباد، خوشه‌های فرش همدان‌، خوشه جوراب و پوشاک، خوشه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، خوشه ادوات کشاورزی و مبل منبت اشاره کرد.

شفافیت بیش از ۷۰ درصدی در گروه‌های کالایی سامانه جامع تجارت

شانیان همچنین به موفقیت‌های حوزه نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: نظارت مستمر و روزانه بر بازار و انبارهای کالایی استان، ارسال بیش از ۵۵ درصد پرونده‌های تخلف اصناف به تعزیرات حکومتی، شفافیت بیش از ۷۰ درصدی در گروه‌های کالایی سامانه جامع تجارت، پاسخگویی به شکایات خودرویی و صدور بیشترین رای هیئت حل اختلاف خودرویی کشور، پاسخگویی ۹۸ درصدی به شکایات ۱۲۴ و تامین و توزیع و نظارت بر عرضه آب معدنی در شش ماه بحران کم‌آبی همدان بخشی از اقدامات اثربخش این حوزه است.

مدیرکل صمت استان همدان افزود: کسب رتبه نخست کشوری در پاسخگویی به شکایات خودرویی، صدور بیشترین رای هیئت حل اختلاف خودرویی کشور، کسب رتبه اول در شاخص تجارت و تنظیم بازار، کسب رتبه نخست در اجرای طرح سایه و پاسخگویی ۹۸ درصدی به شکایات ۱۲۴ و همچنین رتبه دوم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و رتبه دوم در بازرسی و سامانه جامع انبارها برخی از دستاوردهای این بخش در دولت مردمی سیزدهم است.

شانیان با بیان اینکه این اداره کل در حوزه بازرگانی و توسعه تجارت موفق شد به رشد ۸۴۰  درصدی در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی و رشد ۴۳۰ درصدی اعتبارات صنعت فرش و نیز رشد ۵۰ درصدی تنوع کالاهای صادراتی دست یابد، تأکید کرد: پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی، صادرات ۲۰۶  قلم کالا به ۱۵۶کشور جهان، به روز رسانی ۵۷ نقشه قالیبافی از طرح‌های اصیل استان و برگزاری جشنواره‌های فرش از دیگر اقدامات اثربخش این حوزه است.

برگزاری بیش از ۶۵ تور راهیان پیشرفت

وی به برخی از دستاوردهای حوزه روابط عمومی نیز اشاره کرد و گفت: شورای راهبردی روابط عمومی‌های صمت استان با هدف تقویت جهاد تبیین در راستای حمایت از تولید و تجارت در واحدهای تولیدی،معدنی و صنفی آغاز به کار کرد.

شانیان با اشاره به برگزاری بیش از۶۵ تور راهیان پیشرفت با حضور اقشار مختلف مردمی  در استان همدان، تصریح کرد: در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲  واحد روابط عمومی اداره کل صمت خوش درخشید و موفق شد رتبه نخست در شاخص عملکرد روابط عمومی‌های استان و رتبه دوم در شاخص اینفوگرافیک در بین دستگاه‌های اجرایی استان همدان را کسب کند.

انتهای پیام

نظر شما