شناسهٔ خبر: 66698977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز بارش باران رعد و برق و وزش باد در مشهد هم اکنون

بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد در برخی از مناطق مشهد مقدس هم اکنون ساعت ۲۰ و سی دقیقه امشب پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت آغاز شد.

صاحب‌خبر -

 

 

آغاز بارش باران در مشهد هم اکنون

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سامانه ناپایدار همچنان در استان فعال است و به تناوب تا اواخر وقت یکشنبه در استان بارندگی داریم، گفت: بارش ۳۸ میلیمتری باران در بازه زمانی کوتاه در مشهد، طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

سارا حکمی افزود: روز گذشته در مشهد در بازه زمانی ۴۵ دقیقه ۳۸.۳میلیمتر باران بارید.

وی گفت: بنا بر آمار ارائه شده از سوی مرکز تحقیقات هواشناسی، این میزان بارش در بازه زمانی کوتاه و ۴۵ دقیقه در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

حکمی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بعد از مشهد، بیشترین میزان بارش‌ها از نیشابور و گلمکان- چناران به ترتیب با ۲۹.۲ میلیمتر و ۱۹.۲ میلیمتر گزارش شده است.
این کارشناس مرکز پیش‌بینی  اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه ناپایدار همچنان در خراسان رضوی فعال است و به تناوب تا اواخر وقت یکشنبه در استان بارندگی داریم.

وی افزود: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها همچنان شرایط برای آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن در سطح استان و به خصوص نیمه شمالی،بخش‌هایی از مرکز و نواحی شرقی استان وجود دارد.

نظر شما