شناسهٔ خبر: 66698833 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

دستگیری عامل کلاهبرداری از طریق رسیدساز جعلی در گلستان

صاحب‌خبر -

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: در پی وصول مرجوعه قضایی تحت عنوان شکایت یکی از شهروندان که مدعی کلاهبرداری از طریق سایت دیوار شده بود، پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی گلستان ما، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، «سعید تجری گفت: در پی وصول مرجوعه قضایی تحت عنوان شکایت یکی از شهروندان که مدعی کلاهبرداری از طریق سایت دیوار شده بود، پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

او افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام تحقیقات اولیه، مشخص گردید این شهروند اقدام به درج آگهی فروش تعدادی سکه و مقداری طلا در سایت دیوار با ارزش حدود ۳۰۰ میلیون تومان کرده که نهایتاً فردی خواستار خرید این طلاها شده و اظهار می‌کند که با توجه به عدم امکان مراجعه حضوری، واریز وجه را به‌صورت اینترنتی انجام داده و رسید جعلی را از طریق فضای مجازی به رویت فروشنده می‌رساند و در ادامه طلا و سکه‌ها را از طریق پیک دریافت می‌کند.

تجری تصریح کرد: متهم از طریق دستگاه رسیدساز جعلی، فروشنده را فریب داده و به این ترتیب این شهروند را در دام خود گرفتار کرده است.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های فنی و اطلاعاتی متهم را که خانم جوانی است شناسایی و دستگیر نموده و طلا و سکه‌های کلاهبرداری شده را کشف کرده و پس از طی مراحل قانونی به شاکی تحویل دادند .

این مقام انتظامی توصیه کرد: شهروندان از هرگونه اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی جدا خودداری کنند و در هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک کرده و در صورت اختلال در سامانه پیامکی حتماً موجودی حساب خود را از طریق اینترنت بانک، دستگاه‌های خودپرداز یا کارت‌خوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالای فروخته شده را تحویل دهند.»

انتهای پیام

نظر شما