شناسهٔ خبر: 66698750 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

آماده باش مدیریت بحران برای مواجهه با بارش‌های پیش‌رو

سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: در جلسه ای با حضور وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران هر کدام از دستگاه‌ها گزارش خودشان را ارائه دادند و اقدامات لازم برای مواجهه با بارش امروز و فردا هم تدبیر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین ظفری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران و معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور در پی بارش‌های اخیر شمال شرق کشور گفت: در پی اعلام هشدار سازمان مدیریت بحران در استان‌های مختلف کشور به ویژه استان‌های شمال شرق از جمله استان گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی دیروز بارندگی‌هایی را داشتیم.

بیشتر بخوانید:

هشدار مدیریت بحران استان تهران درباره بارندگی‌های آخر هفته

سخنگوی سازمان مدیریت بحران افزود: متاسفانه در شهر مشهد به دلیل آبگرفتگی معابر تعدادی از خانه‌ها دچار آبگرفتگی شدند و تعدادی از هموطنان ما جان خودشان را از دست دادند که آمار فوتی‌ها بعد از بررسی سازمان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از آب گرفتگی و سیلاب شهر مشهد بلافاصله ستاد مدیریت بحران مشهد به ریاست استاندار تشکیل شد و دستگاه‌های مختلف گزارش خودشان را ارائه دادند و شهرداری اقدامات لازم جهت تخلیه آب معابر و زیرگذرها را انجام داده است.

ظفری بیان کرد: در حال حاضر امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ جلسه ای با حضور وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، استاندار و همه دستگاه‌های اجرایی در حال برگزاری است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران ادامه داد: هر کدام از دستگاه‌ها گزارش خودشان را ارائه دادند و اقدامات لازم برای مواجهه با بارش امروز و فردا هم تدبیر شده است.

وی عنوان کرد: امروز و فردا و حتی روز شنبه بارش‌هایی را در شهر مشهد در سرخس، کلات، نیشابور، بینالود و تربت جام خواهیم داشت که این بارش‌ها بارش های سنگینی خواهد بود و آمادگی‌های لازم را می‌طلبد.

ظفری افزود: در این جلسه دستگاه‌ها اقدامات، تدابیر و آمادگی خودشان را اعلام کردند و پلیس بخشی از راه‌های خطرناک را که احتمال سیلابی شدن را داشت مسدود خواهد کرد و شهرداری تجهیزات لازم را برای مواجهه با بارش‌های امروز و فردا آماده کرده است طبیعتاً بقیه دستگاه‌ها هم میزان آمادگی خودشان را در جلسه که با حضور وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در استانداری استان خراسان رضوی تشکیل شد اعلام کردند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: برای امروز و فردا بسیاری از استان‌های کشور بارندگی دارند که این بارندگی شامل استان اردبیل، گیلان، مازندران،خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود و استان چهارمحال بختیاری و فارس هم بارش‌های زیادی را خواهند داشت که به این استان‌ها آماده باش لازم داده شده است.

وی ادامه داد:‌ دستگاه‌های مختلف تجهیزات و لجستیک لازم را آماده کرده‌اند تا بتوانیم این بارش‌ها را با سلامت پشت سر بگذاریم و از مردم تقاضا می‌شود که سفرهای خودشان را مدیریت بکنند و عشایر از چرای دام در ارتفاعات و مکان‌هایی که احتمال بروز صاعقه وجود دارد خودداری کنند.

ظفری در پایان افزود: از آنجا که بارندگی‌ها در مناطق مختلف کشور خواهد بود مردم عزیز هم به توصیه‌هایی که از سمت دستگاه‌های ذی ربط از جمله پلیس و سازمان مدیریت بحران اعلام می‌شود توجه لازم را داشته باشند ضمناً کوهنوردان از صعود به ارتفاعات و مردم عزیز از نزدیک شدن به مسیل ها و رودخانه‌هایی که فصلی هستند و امکان بروز سیلاب در آنها وجود دارد دوری کنند که به امید خدا ایمنی کامل را برای مردم در این چند روز آینده داشته باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما