شناسهٔ خبر: 66697828 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

آیا شنبه تعطیل شد؟

پنج شنبه و شنبه جابجا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از فارس ،جمعه و یک شنبه را عوض کنیم؟ نه؟ خوب چرا نه؟ به همان دلیل که آن نه، این هم نه.

بعید می‌دانم جا بیفتد. لااقل به بال بال زدن نشریات غربگرا نگاه کن. تو اگر نمیفهمی چه میکنی، آنها خوب بلدند در این جنگ تمدنی کجا ها باید ایستاد، مساله اقتصاد نیست ، مساله عمیق تر و وسیعتر از این حرفها است. الان که وقت بروز و ظهور هویت ایرانی و خودی تو است، روز ظهور دین است، بعد تو با چرتکه شکسته ات، میخواهی چی رو چند بفروشی.هنوز جای "حکمرانی مجازی" که هاپولی اش کردید و رفت، درد میکند، جای "طرح جامع حساب شده" نریختن برای حجاب و حیا، حتی بعد از آن همه خون به ناحق ریخته شده، و بازگشت به گشت ارشاد، درد می‌کند. شما فرهنگ نمیفهمید یعنی چه. ما بیخود جزع و فزع میکنیم.

راستش را بخواهید مشکل از خود ما است، وقتی پسر فلان مرجع و دفتر فلان حاج آقا، نامه می‌دهند که این کار، تشبه به کفار نیست، تکلیف آن جوانان دلپاک و کم فکر دیگر معلوم است. کسی نیست بگوید اولا این کار ذیل "تشبه به کفار" نمی‌رود بلکه "تبعیت از کفار" است. ثانیا تشبه به کفار، عنوان قصدی فردی نیست که بگویید قصدشان خیر است ان شالله، یک پدیده اجتماعی فرهنگی معنا دار است. بی خیال بابا. سر چی بحث میکنیم؟

یک وقتی به رفقایم میگفتم کاش این صف شهریه ها در حوزه تعطیل نشود تا نمادی باشد برای اینکه همه، عقب ماندگیهای ما حوزویان را ببینند، الان هم می‌گویم کاش جای پنجشنبه و شنبه عوض شود تا نمادی باشد برای آنکه همه، نادانیهای ما و فرهنگ و هویت نافهمی ما را بفهمند، و غلبه نگاه‌های تکنوکرات و ظاهرگرا بر تصمیم گیریهایمان برای آیندگان، هویدا شود.

برچسب‌ها:

نظر شما