شناسهٔ خبر: 66697786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مردم‌سالاری در شورا‌ها مصداق می‌یابد

خبرگزاری صدا و سیما

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مردم‌سالاری در شورا‌ها مصداق می‌یابد گفت: شورا‌ها با همه توان برای تحقق شعار سال و تشویق مردم به توسعه تعاونی‌ها بکوشند.

صاحب‌خبر -
                                                                   مردم‌سالاری در شورا‌ها مصداق می‌یابد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در همایش گرامیداشت روز شوراها، اظهار داشت: شورا‌ها یکی از پدیده‌های مترقی نظام جمهوری اسلامی و یکی از تجلی‌گاه‌های خرد جمعی است که با آن می‌توان به بهترین برنامه‌ها با کمترین خطا و انحراف رسید.
 
وی با بیان اینکه زحمات و تلاش‌های شورائیان برکسی پوشیده نیست، افزود: ظرفیت شورا‌ها یک ظرفیت بالقوه است که هنوز آن‌چنان که باید و شاید بالفعل نشده است، به هر میزان که کار به مردم واگذار شود توفیقات بیشتری در عرصه‌های مختلف داریم و نقش شورا‌ها برای پیشبرد امور کشور تعیین کننده است.
 
بهرام‌نیا ۳۲ درصد جمعیت استان را روستایی و ۶۸ درصد را شهری اعلام کرد و گفت: از شورا‌ها انتظار داریم در ارتباط با تحقق شعار سال فعال باشند به نحوی که مردم در پایان سال، برکات آن را بر سر سفره‌های خود ببینند.
 
استاندار ایلام بیان داشت: شوراها در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، در تشویق مردم به توسعه تعاونی‌ها فعال باشند که بخش عمده‌ای از این تعاونی‌ها در روستا‌ها امکان تشکیل دارند.
 
وی با بیان اینکه شهرنشینی باعث لطمات در حوزه تولیدات کشاورزی، دامی و فرآورده‌های لبنی شده است، عنوان کرد: شورا‌ها زمینه و شرایط مناسب برای مهاجرت معکوس به روستا‌ها را فراهم کنند و دولت نیز امتیازات و مشوق‌هایی برای این کار در نظر گرفته است.
 
بهرام‌نیا با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان ایلام در حوزه گردشگری طبیعی از اعضای شورا‌های شهر و روستا خواست در خصوص جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای بالفعل شدن این قابلیت‌های بکر و دست نخورده ایلام، فعال‌تر شوند.
 
وی اضافه کرد: رفع معارض طرح‌های عمرانی و اقتصادی از دیگر انتظارات مسئولین ارشد استان از اعضای شوراهاست و باید از ظرفیت شورا‌ها برای رفع این تعارضات استفاده کرد تا شاهد آبادانی و توسعه شهر‌ها و روستا‌ها باشیم که نفع آن به مردم محلی هر منطقه خواهد رسید.

نظر شما