شناسهٔ خبر: 66697449 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

رئیس نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با معاون امور زنان رئیس جمهور:

۴۰ درصد پدیدآورندگان ایرانی بانوان هستند

رئیس نمایشگاه کتاب در دیدار با معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: بیش از ۴۰ درصد از پدیدآورندگان کتاب در ایران بانوان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا انسیه خزعلی، پنج‌شنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در دیدار با یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اهمیت فعالیت علمی و فرهنگی بانوان در نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه تولید محتوای عمومی و تخصصی در حال انجام است که بسیاری از مردم و مسئولان از آن آگاهی ندارند و تصور می‌کنند که سهم زنان از بازار نشر و کتاب محدود است، در حالی که آمار موجود، عکس این را نشان می‌دهد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ضمن درخواست آمار دقیق و جزئی از فعالیت بانوان در حوزه تولید محتوا و نشر کتاب، بیان کرد: فعالیت‌های برابر فرهنگی و هنری بانوان موضوعی است که اطلاع‌رسانی دقیق درباره آن موجب پیشبرد اهداف عالی نظام خواهد شد. بسیاری از مردم از حجم و کیفیت فعالیت بانوان اطلاع کافی ندارند و نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای نمایاندن این موضوع است.

خزعلی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب برای مردم اهمیت خاصی دارد و بسیاری، خانوادگی به نمایشگاه می‌آیند، ادامه داد: دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به مناسبت‌های مختلف تلاش می‌کند از بانوانی که در زمینه‌های مختلف هنر، نشر، نویسندگی تقدیر کند و اگر لازم باشد از کتاب‌های آنان حمایت شود.

وی با اشاره به فعالیت گسترده بانوان ایرانی در زمینه نویسندگی و نشر کتاب گفت: تلاش بانوان ایران همپای مردان ستودنی است و باید بتوانیم به صورت ملموس این موضوع را اطلاع‌رسانی کنیم.

بیش از ۴۰ درصد نویسندگان در ایران، بانوان هستند

رئیس نمایشگاه کتاب تهران نیز با اشاره به حضور گسترده خانواده‌ها در نمایشگاه کتاب گفت: بعد از فرانکفورت، بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیا را از نظر وسعت و جمعیت برگزار می‌کنیم اما حضور خانوادگی که در این نمایشگاه وجود دارد، در دنیا بی‌نظیر است.

یاسر احمدوند با اشاره به حضور بیش از ۶۰ ناشر خارجی با بیش از ۵۰ هزار عنوان کتاب ادامه داد: حضور ناشران خارجی فرصت همکاری بسیار خوبی به‌ویژه با بانوان را ایجاد می‌کند و بسیاری از آثار می‌توانند در کشورهای خارجی هم معرفی و عرضه شوند.

وی با اشاره به اینکه بانوان در صنعت نشر هم حضور فعالی دارند، افزود: در بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب تهران، غرفه دو نفر از بانوان فعال حوزه نشر هم بازدید کردند، که برای نخستین‌بار انجام شد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد از پدیدآورندگان کتاب در ایران بانوان هستند، افزود: این آمار به صورت جزیی‌تر درباره زمینه‌های تولید محتوا هم قابل ارائه است که امیدواریم با کمک رسانه‌ها و سایر نهادهای مرتبط، این حضور غرورانگیز را اطلاع‌رسانی کنیم.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما