شناسهٔ خبر: 66697069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از خادمان بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد

با برگزاری همایش تکریم امامزادگان در یاسوج از خادمان بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

تجلیل از خادمان بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان در این همایش گفت: همه متولیان فرهنگی باید در تقویت باور‌های دینی و مذهبی مردم و تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی اهتمام جدی داشته باشند.
آیت الله حسینی بابیان اینکه زندگی، رفتار و سنت اهل بیت برای مردم حجت است، افزود: همه افراد جامعه باید بدانند اگر در زندگی رفتار، کردار و اعمال از اهل بیت تبعیت کنند موفق خواهند شد.
وی با بیان اینکه حیات انسانی و کرامت و عزت نفس ما مدیون وجود امامزادگان است از متولیان خواست بافراهم کردن زایرسرا‌ها و بستر‌های لازم زمینه حضور زائران در بقاع متبرکه را بیش از پیش فراهم کنند.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هم در این همایش با بیان اینکه ۲۲۵ بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد گفت: توسعه زیر ساخت‌های گردشگری و زایرسرا‌ها اولویت کاری اوقاف و امورخیریه استان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور هم در این همایش گفت: ۸ هزار و ۷۶۷بقعه متبرکه در سطح کشور وجود دارد.
حجت الااسلام عادل با بیان اینکه سازمان اوقاف با کمک هیئت‌های امنا زیر ساخت‌های لازم را برای امامزادگان فراهم کردند افزود:یکی از اهداف برنامه‌های سازمان اوقاف در امسال این است که برنامه بودجه و کتابچه ایی تدوین شود تا اگر برای ساماندهی زائر سرا‌ها در حوزه مالی کمبود‌هایی وجود داشت از موقوفاتی که وجود دارد استفاده شود.

نظر شما