شناسهٔ خبر: 66696959 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کاظمیان: استان گلستان پایلوت اسبدوانی کشور است

رئیس فدراسیون سوارکاری کشور گفت: با تفاهم‎‌نامه و تعامل با استاندار در تلاش برای توسعه اسبدوانی و انجام یک کار متفاوت و بزرگ در استان گلستان هستیم. رئیس فدراسیون سوارکاری کشور گفت: با تفاهم‎‌نامه و تعامل با استاندار در تلاش برای توسعه اسبدوانی و انجام یک کار متفاوت و بزرگ در استان گلستان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان ، محمد کاظمیان، رئیس فدراسیون سوارکاری در جریان سفر استانی به استان گلستان در جلسه‌ای با دكتر علی محمد زنگانه، استاندار گلستان درباره مسائل و مشكلات مربيان و توليدكنندگان اسبهاى ورزشى آماده سازى پیست‌های اسبدوانی در این استان گفتگو کرد.
 
کاظمیان درباره مباحث مطرح شده در این نشست که با حضور قاسمعلی برزمینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان، ایرج رحمانی، نایب رئیس فدراسیون سوارکاری، سهیل یوسف‌نیا، رئیس مجموعه سوارکاری شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، و رزاقيان رئيس هيأت گلستان و معاون اسبدوانى برگزار شد، گفت: در این نشست مطرح شد که مجموعه‌های اسبدوانی بندرترکمن، آق‌ قلا و گنبد برای برگزاری مسابقات و تجهیزات، در اختیار اداره كل ورزش و جوانان و هيأت سواركارى استان قرار بگیرد.
 
وی افزود: موضوع بدهی‌های سه مجموعه اسبدوانی بندرترکمن، آق قلا و گنبد به شركت توسعه هم در این نشست مطرح شد که قرار شد با پیگیری‌هایی که استاندار با دولت و وزیر ورزش انجام می‌دهد، بدهى هاى مجموعه‌ها به شرکت توسعه و تجهیز با مستندسازی ، ساخت و سازهاى انجام شده به عنوان بخشی از بدهی به فدراسیون لحاظ شود.
 
استاندار ، همچنین از اعتبار ده میلیاردی برای تجهیز مجموعه‌های سوارکاری خبر داد و رئيس فدراسيون درخواست اختصاص اعتبار مذكور بابت ساخت مكان اسكان براى مربيان و بسترسازی میادین اسب دوانی، ساخت ميدان تمرین قبل از کورس ، استقرار محل‌هایی برای نگه‌داری اسب‌ها تا از این شکل پراکنده جلوگیری شود، همچنين حصارکشی اطراف ميدانهاى اسبدوانى و … هزینه شود.
 
کاظمیان ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه سوارکاری استان و حمايتهاى استاندار و مديركل ورزش و جوانان گلستان افزود: در جریان این سفر استانی قرار است از باشگاههاى شكوه طبيعت و باشگاه هيركان گرگان كه توسط بخش خصوصی ساخته شده و در حال آموزش به مردم مى باشد، بازدید کنیم.
 
رئیس فدراسیون سوارکاری با اشاره به برگزاری همایش چالش‌ها و فرصت‌های اسبدوانی در چند ماه آینده برای تدوین نقشه راه اسبدوانى کشور توسط كارشناسان و متخصصان، افزود: همچنین قرار است در جلسات مشترکی با جهاد دانشگاهی و نخبگان، اقدامات لازم براى اصلاح نژاد و توليد اسبهاى ورزشى از بهره مندى ژنهاى اسبهاى اصيل ايرانى به منظور صادرات و ارز آورى براى كشور را عملياتى نماييم .
 
کاظمیان با بیان اینکه استان گلستان پایلوت اسبدوانی کشور است، یادآور شد: علاوه بر برگزاری کلاس‌های مربیگری و آموزشی، با تفاهم‎‌نامه و تعامل با استاندار در تلاش برای توسعه اسبدوانی و انجام یک کار متفاوت و بزرگ در استان گلستان هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما