شناسهٔ خبر: 66698349 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دیدار رئیس فدراسیون سوارکاری با استاندار گلستان

رئیس فدراسیون سوارکاری با سفر به استان گلستان با استاندار این استان شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون سوارکاری، محمد کاظمیان رئیس فدراسیون سوارکاری در جریان سفر استانی به استان گلستان در جلسه‌ای با دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان درباره مسائل و مشکلات مربیان و تولیدکنندگان اسب‌هاى ورزشى آماده‌سازى پیست‌های اسبدوانی در این استان گفت‌وگو کرد.

کاظمیان درباره مباحث مطرح شده در این نشست که با حضور قاسمعلی برزمینی مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان، ایرج رحمانی نایب رئیس فدراسیون سوارکاری، سهیل یوسف‌نیا رئیس مجموعه سوارکاری شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و رزاقیان رئیس هیئت گلستان و معاون اسبدوانى برگزار شد، گفت: در این نشست مطرح شد که مجموعه‌های اسبدوانی بندرترکمن، آق‌ قلا و گنبد برای برگزاری مسابقات و تجهیزات، در اختیار اداره کل ورزش و جوانان و هیئت سوارکارى استان قرار بگیرد.

وی افزود: موضوع بدهی‌های سه مجموعه اسبدوانی بندرترکمن، آق قلا و گنبد به شرکت توسعه هم در این نشست مطرح شد که قرار شد با پیگیری‌هایی که استاندار با دولت و وزیر ورزش انجام می‌دهد، بدهى‌هاى مجموعه‌ها به شرکت توسعه و تجهیز با مستندسازی و ساخت و سازهاى انجام شده به‌عنوان بخشی از بدهی به فدراسیون لحاظ شود.

استاندار استان گلستان همچنین از اعتبار 10 میلیاردی برای تجهیز مجموعه‌های سوارکاری خبر داد و رئیس فدراسیون درخواست اختصاص اعتبار مذکور بابت ساخت مکان اسکان براى مربیان و بسترسازی میادین اسب‌دوانی، ساخت میدان تمرین قبل از کورس، استقرار محل‌هایی برای نگهداری اسب‌ها تا از این شکل پراکنده جلوگیری شود، همچنین حصارکشی اطراف میدان‌هاى اسبدوانى و … هزینه شود.

کاظمیان ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه سوارکاری استان و حمایت‌هاى استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان گلستان افزود: در جریان این سفر استانی قرار است از باشگاه‌هاى شکوه طبیعت و باشگاه هیرکان گرگان که توسط بخش خصوصی ساخته شده و در حال آموزش به مردم است، بازدید کنیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری با اشاره به برگزاری همایش چالش‌ها و فرصت‌های اسبدوانی در چند ماه آینده برای تدوین نقشه راه اسبدوانى کشور توسط کارشناسان و متخصصان، افزود: همچنین قرار است در جلسات مشترکی با جهاد دانشگاهی و نخبگان، اقدامات لازم براى اصلاح نژاد و تولید اسب‌هاى ورزشى از بهره‌مندى ژن‌هاى اسب‌هاى اصیل ایرانى به منظور صادرات و ارزآورى براى کشور را عملیاتى نماییم.

کاظمیان با بیان اینکه استان گلستان پایلوت اسبدوانی کشور است، یادآور شد: علاوه بر برگزاری کلاس‌های مربیگری و آموزشی، با تفاهم‎‌نامه و تعامل با استاندار در تلاش برای توسعه اسبدوانی و انجام یک کار متفاوت و بزرگ در استان گلستان هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما