شناسهٔ خبر: 66696549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رئیس جمهور در اجتماع مردم ساری:

امروز در کشور برای مبارزه قاطع با فساد و کژی‌ها اجماع وجود دارد

آیت الله رئیسی گفت: امروز در کشور برای مبارزه قاطع با فساد و کژی‌ها اجماع وجود دارد و پیام این اجماع برای مردم امید و برای متخلفان و مفسدان تهدید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران امروز در جمع مردم مازندران در مصلی امام خمینی (ره) ساری ضمن تبریک دهه‌ کرامت و ولایت علی ابن موسی الرضا گفت: تاریخ مازندران نشان می‌دهد مردمان این منطقه همواره ارادتمند به اهل بیت عصمت و طهارت بودند، همواره با ولایت زندگی کردند و آماده برای دفاع از دین، ارزش‌ها و وطن بودند.

وی افزود: دلیل صدق این مدعا شهدای عالی قدر این استان هستند، دلیل صدق این مدعا جانبازان و ایثارگران عزیز ما در این استان هستند، دلیل صدق این مدعا آن است که در هر عرصه‌ای از عرصه‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌بینیم جوانان مازندرانی در خط مقدم دفاع از کشور دفاع از انقلاب دفاع از قرآن و ولایتند.

وی با اشاره به اینکه کشور عزیز ما از ذخایر معنوی و ذخایر مادی فراوانی برخوردار است، گفت: استان مازندران قطب کشاورزی، صنعت، گردشگری و اقتصاد دریا محور است که با تلاش نخبگان و شرکت های دانش بنیان این استان از استان‌های پیشتاز است.

رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای دور اول سفر ریاست جمهوری افزود: از همه مدیران، کارگران و کارمندان و همه‌ کسانی که برای رفع نیاز‌های استان نقش داشتند تشکر می کنم، اما در این دور از سفر نگاه کنیم به کار‌هایی که انجام شده است. نخست احیای ۳۹۵ کارخانه و کارگاه تولیدی و صنعتی که موجب افزایش اشتغال برای جوانان استان شده است، همچنین نسبت به مسئله‌ آزادسازی سواحل گام خوبی برداشته شد، اما مسئله‌ مهم بعد از آزادسازی، رهاسازی نیست بلکه آبادسازی است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: اصل توجه به تولید داخلی و توجه به تولید کننده داخلی کشاورز است که برنج و مرکبات تولید می کند. 

وی گفت: امروز در کارخانه‌ چوب و کاغذ تاکید کردم که ما خوشحالیم که تولید ما در کاغذ توانسته کشور را از واردات بی نیاز کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در زمانی که در کسوت خدمتگزاری در دستگاه قضایی بودم در سفری که به قائم شهر و کارخانه نساجی داشتم وضعیت تولید در این کارخانه نامناسب بود و اکنون با تلاش مدیران و کارگران تولیدات این کارخانه رونق تازه ای گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: وظیفه مدیران در دولت در سال ۱۴۰۳ که مزین است به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، این است که زمینه مشارکت مردم در همه‌ بخش‌ها را آماده کنند.

رئیس جمهور در خصوص مسکن هم گفت: طبق آخرین گزارشی که وزیر راه و شهرسازی ارائه دادند هشت هزار و سیصد مسکن در استان در دست اقدام هست اما مشکل ما در استان مازندران به دلیل توسعه فضای سبز و کشاورزی کمبود زمین در مرکز استان و بعضی از شهر‌ها می باشد.

آیت الله رئیسی همچنین مسئله محیط زیست و حفظ اراضی جنگلی و منابع ملی را از دغدغه های دولت عنوان کرد و افزود: با قاطعیت باید جلوی افرادی که می‌خواهند به منابع ملی، ذخایر ملی، جنگل‌ها این ذخایر ارزشمندی که در استان وجود دارد دست اندازی کنند ایستاد.

وی ادامه داد: همان طور که اجازه نخواهیم داد در کشور کوچکترین تعدی صورت بگیرد نباید اجازه بدهیم زمین خواران و زیاده خواهان و متجاوزان به ثروت‌های کشور دست اندازی کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقتدار و افتخارآفرینی اجرای عملیات «وعده صادق» برای کشور افزود: اجرای این عملیات یک تجربه موفق بود که نشان داد اگر اقدامی با هماهنگی و همیاری همه قوا، نیروها و بخش‌های کشور انجام شود چقدر اجماع‌ساز و موفق خواهد بود. امروز در کشور برای مبارزه قاطع با فساد و کژی‌ها اجماع وجود دارد و پیام این اجماع برای مردم امید و برای متخلفان و مفسدان تهدید است.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: امروز هم در کشور مصمم هستند که دست افراد فاسد را از دست‌اندازی به اموال عمومی قطع کرده و اجازه ندهیم که سازمان‌ها و روابط اداری ما به روابط ناسالم و ارتباطات متقلبانه و متخلفانه آلوده شود. همه در کشوری که این همه شهید و جانباز تقدیم انقلاب کرده مصمم هستند که به طور جدی با هر نوع فساد و کژی مقابله کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: در جهت رفع مشکلات درمانی در استان مازندران شاهد بهره‌برداری از هزار تخت بیمارستانی در سراسر استان مازندران هستیم که از تلاش همه استان در این زمینه تشکر کنم اما باید این امکان برای مردم فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان مازندران سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در طرح‌های بزرگ انجام شده که می‌تواند در زمینه اشتغال برای توسعه و رشد کمک مناسبی کند، این استان زمینه تولید مواد غذایی کشور را دارد و مواد تولیدی در استان مازندران مانند برنج و لبنیات فرصت خوبی است، آنچه که در این استان تولید می‌شود همسو با سیاست‌های دولت و مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: مازندران ظرفیت بسیار مناسب مادی و معنوی و از همه مهمتر ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و مخلص دارد، تاکید دارم وظیفه ما در سال جاری این است که زمینه مشارکت مردم باید به صورت جدی فراهم شود.

رئیس جمهور ادامه داد: راه توسعه کشور در اقتصاد و تولید بوده و همه قسمت‌ها و ادارات باید در این زمینه پیشگام باشند و برای همه فعالان تولید و اقتصادی باید زمینه توسعه فراهم شود./950/

نظر شما