شناسهٔ خبر: 66695414 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس جمهور در اجتماع باشکوه مردم ساری:

هماهنگی و اجماع همه بخش‌ها موفقیت «وعده صادق» را رقم زد

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه امروز میان همه بخش‌های کشور برای برخورد قاطع با سوداگران و سودجویان اجماع وجود دارد، گفت: تجربه اجرای موفق عملیات وعده صادق نشان داد که وجود اجماع و هماهنگی میان همه بخش‌ها چقدر در موفقیت اقدامات و برنامه‌ها تاثیرگذار است.

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور در اجتماع باشکوه مردم ساری

به گزارش خبرنگار ایکنا از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز، پنجشنبه 27 اردیبهشت، در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در اجتماع باشکوه مردم ساری در مصلای این شهر ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: تاریخ استان مازندران نشان از علاقه‌مندی آنان به خاندان عصمت و طهارت، ولایتمداری، آماده در برابر دشمنان و حضور در خط مقدم دفاع مقدس، انقلاب و قرآن است.
 
وی با بیان اینکه آخرین بار در این مصلا در شب قدر حضور یافتم، افزود: از مردم عزیزی که در خیابان و مصلا استقبال با شکوهی داشتند، من این استقبال را به حساب نظام، تجلیل مقام شهدا و میثاق با ولایت می‌دانم و بنده طلبه خدمتگزار و سرباز رهبری و ولایت هستم.
 
رئیسی با بیان اینکه انسان ذاتا بر حیوان کرامت دارد، تصریح کرد: برای کسب کرامت اکتسابی ارتباط با خدا، خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات بشر را مورد توجه قرار دهیم و از صلحا و شهدا الهام بگیریم.
 
وی با بیان اینکه برای رفع نیاز کشور، باید جامعه و نیاز مردم را بشناسیم و خطرپذیر و مسئولیت‌پذیر باشیم، افزود: ایران اسلامی دارای ذخائر معنوی و مادی فراوان است و استان مازندران پیشتاز فعالیت‌های دانش‌بنیان، قطب کشاورزی، گردشگری، اقتصاد دریا محور و صنعت است و نیرو‌های تربیت یافته این استان در جای جای کشور ایفای نقش دارند.
 
وی با بیان اینکه در صنعت، تولید و آزادسازی سواحل گام‌های خوبی برداشته شده است، افزود: بعد از آزادسازی، رهاسازی نیست، بلکه آبادسازی و رسیدگی به این مناطق باید انجام شود به طوری که مردم مازندران و گردشگران از یک فضای آرام و دلنشین و مفرح بتوانند بهره ببرند.

رئیس جمهور تصریح کرد: آخرین گزارش از وزیر راه و شهرسازی این بود که ۸ هزار و ۳۰۰ مسکن در استان در دست اقدام است و لازم است مشکل محدودیت زمین را در این استان حل شود.
 
وی با بیان اینکه باید اقدامات بیشتری برای رفع مشکل مسکن برای همه اقشار انجام شود، افزود: دولت موافق است از همه تعاونی‌های مسکن کارمندی و کارگری در همه جای استان حمایت کند.
 
رئیسی با بیان اینکه برخی مراتع و فضا‌های ارزشمند استان برای رفع حل مشکل مسکن در اختیار افراد نیازمند واقعی قرار داده شود، گفت: نباید ثروت‌های استان به دست سوداگران بیفتد، مدیران مراقبت کنند و با قاطعیت دست جریان سوداگری، جنگل‌خواری، زمین‌خواری، کوه‌خواری و ساحل خواری را از این ثروت‌ها، ذخائر ملی، جنگل‌ها و ذخائر ارزشمند، قطع کنند.
 
رئیس دولت سیزدهم، گفت: ما تجربه یک عملیات بزرگ و اجماع‌ساز را در «وعده صادق» داشتیم و این اقدام که موجب اقتدار و افتخار کشور شد، نمونه‌ای از اجماع و همکاری بود. این تجربه به ما نشان می‌دهد در هر بخشی که اجماع همکاری، هماهنگی، همیاری همه قوا و همه نیرو‌ها و افراد مؤثر باشد می‌شود اقدامات بزرگی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امروز در زمینه مبارزه با فساد اجماع وجود دارد، افزود: پیام این اجماع برای مردم امیدوارکننده و برای متخلفان و افراد فاسق هم تهدیدکننده است. امروز همه نظام اسلامی مصمم در قطع دست افراد فاسد هستند.

رئیسی با بیان اینکه هزار تخت بیمارستانی در بخش سلامت در استان ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: امروز ۵ هزار هکتار از تالاب میانکاله قابلیت آبگیری دارد تا در جهت رشد کشاورزی بهره‌گیری شود. 

وی با بیان اینکه سه نیروگاه با ظرفیت هزار و ۷۰۰ مگاوات برق به زودی قابل بهره‌برداری می‌شود، افزود: این استان زمینه تولید مواد غذایی را دارد، اصل تولید داخلی است و باید واردات به صورتی انجام شود که تولید داخلی ضربه نخورد.

رئیس جمهور درباره نساجی مازندران، گفت: همه اقداماتی که تا کنون انجام شده احیای نساجی دیروز بوده اما اکنون باید هدفگذاری کنیم و گام‌های نو برداریم و با تولید جدید اشتغال بیشتر ادامه دهیم.

وی به مدیران تأکید کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، مدیران باید زمینه مشارکت مردم را در همه بخش‌ها فراهم کنند و همه بخش‌ها باید نسبت‌شان را با بخش خصوصی، تعاونی و مردم تعریف کنند به نحوی که یک فعال اقتصادی، فرهنگی و ... بخواهد فعالیت اقتصادی کند زمینه برای فعالیت داشته باشد.
 
رئیس جمهور گفت: من از زنان و مردان مازندرانی که در روستا و شهر علاوه بر کار کشاورزی، کار بزرگ صنایع دستی را انجام می‌دهند تشکر دارم و این بانوان بسیار با استعداد بوده و امروز در عرصه علمی، ورزشی و اجتماعی نقش آفرینی دارند.

وی افزود: بعد از بازدید از استان، جلسه حل مسئله داریم که در این جلسه معتقدیم هیچ مسئله‌ای نیست که در کشور و به دست این مردان و زنان توانمند حل نشود. اگر دیروز کسانی بودند که می‌گفتند مشکلات به دست بیگانه حل می‌شود ما عمیقا به تبعیت از رهبری فرزانه معتقدیم حل مسائل کشور به دست همین مردان و زنان این مرز و بوم است و بیگانه تا کنون هیچ گرهی از مشکلات هیچ کشوری نگشوده است که دومی آن ما باشیم بلکه آنان دنبال منافع خودشان هستند.
 
وی افزود: ما و دولت مردمی سیزدهم خدمتگزار مردم هستیم و از کنار چاله‌ها عبور نخواهیم کرد مگر برای آن چاله‌ها چاره کنیم و بدانید برای حل مسئله این دولت شب و روز نمی‌شناسیم و اگر لازم باشد برای حل مشکل مردم ۴۰ بار سفر کنیم، سفر می‌کنیم تا مشکل حل شود.

گزارش از علی پاداشی

انتهای پیام

نظر شما