شناسهٔ خبر: 66695821 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

راحت ترین ویزای توریستی اروپا؛ معرفی ۵ کشور فوق العاده

آیا به دنبال گشت و گذار بدون دردسر اروپا هستید؟ منطقه شنگن از ۲۷ کشور اروپایی تشکیل شده است که پروتکل‌های استاندارد کنترل مرزی تعریف کرده اند تا تردد و سفر هزاران نفر گردشگر خارجی را آسان‌تر کند.

صاحب‌خبر -

راحت ترین ویزای توریستی اروپا؛ معرفی ۵ کشور فوق العاده

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیا به دنبال گشت و گذار بدون دردسر اروپا هستید؟ منطقه شنگن از ۲۷ کشور اروپایی تشکیل شده است که پروتکل‌های استاندارد کنترل مرزی تعریف کرده اند تا تردد و سفر هزاران نفر گردشگر خارجی را آسان‌تر کند. لیتوانی، اسپانیا و ایسلند سه نمونه از کشورهایی هستند که در این مقاله کشورهای صادرکننده راحت ترین ویزای توریستی اروپا در سال ۲۰۲۴ را معرفی می‌کنیم. اگر قصد سفر به اروپا را دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

۱. ایتالیا؛ کشوری با مناظر زیبا و مردمانی خونگرم

ایتالیا برای معماری، فرهنگ، هنر، اپرا، ادبیات، فیلم و مد قوی شناخته شده است. ایتالیا یکی از بهترین کشورها برای رفتن به یک تور خارجی است. این کشور به خاطر شرایط آب‌و‌هوایی، سواحل بکر، آثار و بناهای تاریخی بی‌نظیرش مقصدی جذاب برای گذراندن تعطیلات است. فرآیند درخواست ویزای شینگن ایتالیا نسبتاً ساده‌ است و این موضوع باعث شهرت آن به‌عنوان یکی از آسان‌ترین کشورها برای ویزای شنگن شده است. 

پیگیری درخواست صدور ویزای ایتالیا بسته به ملیت متقاضی و نوع ویزا بین 7 تا 15 روز طول می‌کشد. زمان پردازش ویزای نوع ملی (National type visa) تا 90 روز نیز طول خواهد کشید. اگر درخواست صدور ویزا از کشوری مانند ایران انجام شده باشد، به‌دلیل تعداد بالای متقاضیان احتمال طولانی‌تر شدن پروسه صدور ویزای شینگن ایتالیا نیز وجود خواهد داشت. آسانی مراحل اخذ ویزا همراه با نمادهای معروف این کشور، ایتالیا را به یک انتخاب جذاب برای سفر تبدیل می‌کند.

 

۲. لیتوانی؛ نقطه اتصال شمال، شرق و غرب اروپا

آنچه لیتوانی را بین سایر کشورهای اروپایی ویژه می‌کند، این است که لیتوانی نقطه اتصال شمال، شرق و غرب اروپا به هم است. علاوه‌بر این، لیتوانی نمادی از احترام به ارزش‌های دموکراسی، آزادی، میهمان نوازی و فرهنگ والا است. پردازش ویزای شینگن کشور لیتوانی از تاریخ درخواست تقریباً ۱۵ روز طول می کشد. با‌این حال، این فرایند در وضعیت شلوغی سفارت تا ۴۵ روز نیز طول خواهد کشید. کشور لیتوانی در سال ۲۰۲۳، حدود ۹۸.۷٪ از درخواست‌های ویزای شینگن را تایید کرده است که این آمار، لیتوانی را در لیست آسان‌ترین کشورها برای گرفتنویزای توریستی شینگن قرار می‌دهد. وجود مناظر دیدنی و پروسه اخذ ویزای کوتاه‌، به جذابیت کشور لتونی برای گردشگران خارجی افزوده است.

 

۳. اسپانیا؛ کشوری خوش آب‌و ‌هوا مناسب تفریح و خوشگذرانی

اسپانیا به خاطر جشنواره La Tomatina و گاوبازی که جمعیت بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند، شناخته شده است. برخی از شهرهای معروف اسپانیا شامل مادرید، بارسلون و جزایر قناری می‌شوند. کشور اسپانیا یکی‌از سریع‌ترین پروسه‌های اخذ ویزای شینگن را دارد وشرایط ویزای شینگن اسپانیا پیچیده و دشوار نیست. این پروسه حتی در زمان شلوغی سفارت مانند تابستان نیز چندان طولانی و غیر قابل تحمل نخواهد بود. 

 

سفارت اسپانیا درخواست‌های ویزای شینگن را حداکثر تا 15 روز تقویمی بررسی می‌کند. توجه داشته باشید که زمان تحویل درخواست‌ها و جمع آوری ویزا توسط کارگزاری BLS به زمان پردازش اضافه می‌شود. زمان پردازش ویزای شینگن اسپانیا در شرایط خاص تا 45 روز نیز به طول خواهد انجامید. جاذبه‌های طبیعی متنوع و آب‌و‌هوای گرم، اسپانیا را به یک مقصد جذاب برای گردشگران سال ۲۰۲۴ تبدیل می‌کند.

 

۴. یونان؛ کشوری مناسب دوستداران بناهای تاریخی و فرهنگی

فرآیند درخواست ویزای شینگن یونان بین کشورهای اروپایی سریعترین نیست؛ اما نرخ صدور ویزای آن معقول و قابل‌قبول است. پردازش درخواست آنلاین ویزای توریستی یونان چند روز کاری طول می کشد. نیاز است برای دریافت نتیجه درخواست آنلاین ویزای شینگن یونان تا 7 روز کاری صبر کنید، اما برای درخواست‌های ارائه شده به سفارت این زمان تا 15 روز کاری به طول خواهد انجامید. در زمان‌های اوج سف مانند تابستان، پروسه صدور ویزای شینگن یونان تا 30 روز نیز طول خواهد کشید. ترکیب منحصربه‌فرد تاریخ و مناظر طبیعی یونان، این کشور را به یک مقصد جذاب گردشگری بدل کرده است.

 

۵. ایسلند؛ ارائه دهنده یکی از سریع‌ترین پروسه‌های اخذ ویزا در اروپا

ایسلند جزیره کوچکی است که به خاطر جاذبه‌های طبیعی زیبای خود مانند آبشارهای Gullfoss و Blue Lagoon شناخته شده است. کشور ایسلند آتشفشان‌های فعال، چشمه‌های آب گرم و آبفشان‌های زیبایی دارد. توریست‌ها در ایسلند می‌توانند از فعالیت‌های فضای باز مانند اسپاهای آتشفشانی و پیاده‌روی روی یخچال‌های طبیعی و یخ نوردی لذت ببرند. 

 

اگر به دنبال درخواست ویزای کشوری اروپایی هستید ولی قصد صبر کردن برای صدور آن را ندارید، ایسلند بهترین انتخاب برای شما است. ویزای شینگن ایسلند به دارنده آن اجازه می‌دهد حداکثر 90 روز در هر دوره 180 روزه در کشور ایسلند سکونت داشته باشد و سفر به کل منطقه شنگن معتبر است. تصمیم‌گیری در مورد درخواست‌های ویزای توریستی ایسلند معمولاً باید ظرف 15 روز (از روزی که سفارت آن را دریافت می‌کند، به استثنای زمان ارسال مدارک به سفارت توسط در VFS) توسط درخواست‌کننده گرفته شود. از مجموع ۲,۷۳۵ متقاضی درخواست ویزای شینگن ایسلند در سال ۲۰۲۳، تعداد ۲,۴۱۰ نفر موفق به دریافت آن شده‌اند.

راحت ترین ویزای توریستی اروپا؛ معرفی ۵ کشور فوق العاده

 

کدام کشور اروپایی ویزای شنگن بلند مدت ارائه می‌دهد؟

هرچند ویزای شنگن اجازه اقامت ۹۰ روزه در هر دوره ۱۸۰ روزه را می‌دهد، اما پرتغال فرآیند تمدید ویزای شینگن بی‌دردسری نسبت‌به سایر کشورهای اروپایی دارد. شرایط اخذ اقامت پرتغال نیز نسبتا آسان‌تر از سایر کشورهای اروپایی عضو شینگن است. مهارت‌های زبان و حداقل پنج سال اقامت در این کشور، دو شرط اصلی برای تمدید اقامت در کشور پرتغال است؛ این شرایط، پرتغال را به یک مقصد جذاب برای کسانی که به دنبال اقامت طولانی مدت در اروپا هستند، تبدیل می‌کند.

 

پروسه اخذ ویزای شینگن را به یک کارشناس مهاجرتی بسپارید

در حالی که یونان و ایتالیا با وجود غنای فرهنگی و تاریخی، گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب کرده اند، ایسلند و اسپانیا به سرعت صدور و سادگی فرآیند اخذ ویزای توریستی شناخته شده‌اند. همچنین، توصیه می‌کنیم که دیدن لوکزامبورگ و لیتوانی را که دو نمونه از زیباترین کشورهای اروپایی برای سفر محسوب می‌شوند را فراموش نکنید. در این مقاله دانستیم که ایتالیا، اسپانیا و ایسلند سه نمونه از کشورهایی هستند که راحت ترین ویزای توریستی اروپا را صادر می‌کنند. اما کشورهای عضو شنگن، سالانه میلیون‌ها درخواست ویزای توریستی دریافت می‌کنند؛ بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که درخواست ویزای شینگن شما موفقیت‌آمیز باشد. 

 

 اگر برای کشورهایی که نرخ رد ویزا پایینی دارند درخواست دهید، شانس موافقت با درخواست ویزای شما به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. اگر قصد سفر به اروپا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش شانس اخذ ویزای شینگن، فرآیند اخذ آن را به یک کارشناس مهاجرتی مجرب بسپارید. کارشناسان موسسه هرمس اپلای با سابقه‌ای درخشان در اخذ ویزا، آماده پیگیری پرونده ویزای شینگن شما هستند.

نظر شما