شناسهٔ خبر: 66694975 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خسارت ۲۵۰ میلیارد تومانی به کشاورزان اسفراین در خراسان شمالی

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان شمالی گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی برآورد خسارت‌های وارده به زمین‌های کشاورزی ­در شهرستان اسفراین به علت بارش تگرگ را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا شفیق در گفتگو با بخش خبری ساعت ۱۳ گفت: درپی صدور هشدار سطح نارنجی در استان خراسان شمالی، تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان از روز سه شنبه در حالت آماده باش هستند و مرخصی تمامی عوامل عملیاتی لغو شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هشدار‌های سیلابی شدن مسیر‌ها را در فضای مجازی به دهیاری ها، روستاها، کشاورزان و عشایر اطلاع رسانی کردیم، افزود: به شهروندان توصیه کردیم از اتراق در بستر رودخانه‌ها جلوگیری کنند و عشایر چادرهایشان را در مناطقی جاگذاری کنند که کمترین خسارت را داشته باشند.

<div id="video-display-embed-code_11119940"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235903/11119940?width=600&height=350"></script></div>

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: شب گذشته بارش‌های سیل آسا در شهرستان‌های فاروج و شیروان باعث شد دو خودرو در سیل گرفتار شوند و رانندگان این دو خودرو نجات پیدا کردند.

وی افزود: مسیر ارتباطی ۶ روستا در شهرستان فاروج و یک روستا در شهرستان شیروان به علت بارندگی و سیلابی شدن رودخانه‌ها مسدود شد، اما درحال حاضر تمامی مسیر‌های مسدودی بازگشایی شدند.

شفیق با بیان اینکه در حال حاضر سرعت باد بیش از تقریبا ۷۰ کیلومتر در ساعت است، گفت: در این چند روز در پی بارش‌های اخیر، رانش زمین در روستای دهگاه از بخش مرکزی شهرستان بجنورد داشتیم و احتمالا با توجه به بارش‌هایی که اتفاق می‌افتد این رانش زمین ادامه دار باشد.

این مقام مسئول افزود: رانش زمین به ۶ واحد مسکونی در روستای دهگاه خسارت وارد کرد که افراد این منازل به صورت موقت در مناطق دیگر اسکان داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: کارشناسان مدیریت بحران استان خسارت بارش‌های روز سه شنبه را احصاء کردند که بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان است.

شفیق با اشاره به اینکه در اکثر روستا‌هایی که بارندگی داشتیم، رسوباتی در مسیر‌های ارتباطی ایجاد شده بود که توسط راهداری در سطح استان پاکسازی شد، افزود: رادارخانه‌های ما در سطح دهستان‌ها مستقر هستند و رسوب گیری برخی از جاده‌ها و دهانه پل‌هایی که مسدود شده بودند، توسط عوامل عملیاتی لایروبی شدند.

نظر شما