شناسهٔ خبر: 66739099 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لایروبی ۱۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان آذربایجان غربی

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی با اشاره به پیشگیری برای مقابله با سیلاب گفت: باتوجه به اینکه اکثر روستا‌ها و شهر‌های استان در کنار رودخانه‌ها واقع شدند؛ در دو سال گذشته، ۱۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان را لایروبی کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، امیرعباس جعفری گفت: پیرو صدور هشدار سطح نارنجی در استان آذربایجان غربی و احتمال وقوع سیلاب برای امروز و فردا، تمامی دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری، شرکت آب منطقه‌ای، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن، هلال احمر و اورژانس به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

­وی افزود: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز در شمال و مرکز استان و فردا در تمامی شهرستان‌های استان بارندگی خواهیم داشت.

<div id="video-display-embed-code_11129793"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4238363/11129793?width=600&height=350"></script></div>

­مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: شهرداری‌های استان به منظور جلوگیری از بروز سیلاب و طغیان رودخانه‌ها عملیات هدایت آب‌های سطحی را انجام دادند.

­جعفری افزود: به شهروندان توصیه می‌کنیم از اتراق در کنار رودخانه‌ها خودداری کرده و کوهنوردان از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و همچنین دامداران دام‌های خود را به مناطق کوهستانی، کنار رودخانه‌ها، مسیل‌ها و دره‌ها هدایت نکنند تا در این بارندگی‌ها کمترین خسارت را داشته باشند.

­این مقام مسئول با بیان اینکه در این دو روز باد شدید موقتی خواهیم داشت، گفت: به کارگرانی که در ساختمان‌های بلندمرتبه و روی داربست‌ها کار می‌کنند، توصیه می‌کنیم به محض شروع وزیدن باد، از فعالیت در ارتفاع خودداری کنند.

­مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه احتمال وقوع رعدوبرق به همراه بارندگی‌ها وجود دارد، گفت: به کشاورزانی که در باغ و زمین‌های کشاورزی فعالیت می‌کنند، توصیه می‌کنیم هنگامی که رعد و برق است، به منظور جلوگیری از برخورد صاعقه از فعالیت در محیط‌های باز پرهیز کنند تا هیچ گونه خسارت مالی و جانی نداشته باشیم.

نظر شما