شناسهٔ خبر: 66694386 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

دعانویس نه! پیدا کردن نیمه گمشده خود را به هوش مصنوعی بسپارید

صاحب‌خبر -

یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفدار دوست‌یابی به‌تازگی به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز شده و از این طریق به یافتن نیمه گمشده افراد خواهد پرداخت!

ویتنی ولف هرد، بنیانگذار اپلیکیشن دوست‌یابی و همسریابی Bumble از ادغام فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با هسته این اپلیکیشن خبر داد. اپلیکیشن بامبل، به‌طور خاص روی پیدا کردن شریک زندگی و دوست برای بانوان متمرکز است.

مدتی قبل در حاشیه رویداد فناوری بلومبرگ در سانفرانسیسکو، هرد که به‌تازگی از مدیرعاملی این اپلیکیشن استعفا داده اعلام کرد که Bumble به‌زودی با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی پیدا کردن نیمه گمشده کاربرانش را ساده‌تر و بهینه‌تر انجام خواهد داد.

مدیرعامل Bumble مدیرعامل Bumble

به‌ادعای او، دستیار هوش مصنوعی اپلیکیشن Bumble همچنین قادر خواهد بود علاوه بر پیدا کردن افراد مناسب برای هر کاربر بر اساس داده‌های ورودی، توصیه‌هایی روانشناسی در خصوص رفع نواقص شخصیتی و چگونگی پیشبرد یک رابطه دوستانه را هم به کاربران ارائه دهد. مدیر عامل سابق اپلیکیشن بامبل در این خصوص گفت:

در آینده نزدیک کاربران Bumble قادر خواهند بود با دستیار دوست‌یابی هوش مصنوعی خود صحبت کرده و نواقص شخصیتی خود را با او در میان بگذارند. این دستیار هوشمند نیز در عوض با ارائه توصیه‌هایی برای غلبه کردن بر این نواقص شخصیتی یا تعامل با سایرین پاسخ کاربر را خواهد داد.

پیدا کردن نیمه گمشده؛ جدیدترین دستاورد هوش مصنوعی در فناوری!

ایده استفاده از هوش مصنوعی برای کمک کردن به کاربران در ارائه پاسخ‌های مناسب به تعاملات سایرین دستاورد تازه‌ای نیست و پیش‌تر توسط ابزارهایی مثل YourMove.AI و Love Genius به کاربران ارائه شده بود. در عین حال این نخستین بار است که صفر تا صد فرآیند دوست‌یابی یا همسیریابی به هوش مصنوعی سپرده می‌شود!

نیمه گمشده هوش مصنوعی نیمه گمشده هوش مصنوعی

بد نیست بدانید که در کشور آمریکا یک نفر از هر سه مرد بین 18 تا 34 ساله برای دریافت توصیه‌های مربوط به روابط احساسی با همسر از چت بات ChatGPT استفاده می‌کند. از طرفی 14 درصد زنان آمریکایی در این محدوده سنی نیز به‌طور مشابه از همین ابزار برای تعامل با همسر بهره می‌برند. مدیر عامل سابق Bumble با اشاره به همین موضوع اشاره کرد که برنامه این اپلیکیشن برای استفاده از هوش مصنوعی فراتر از چیزی است که در ظاهر به نظر می‌رسد. او افزود:

روزی می‌رسد که شما نماینده هوش مصنوعی خود را مامور یافتن نیمه گمشده خود می‌کنید. در این شرایط به‌جای اینکه مجبور باشید با 600 نفر مختلف قرار گذاشته و با آن‌ها آشنا شوید، نماینده AI شما با سایر نماینده‌ها ارتباط برقرار کرده و گزینه‌های مناسب به شما معرفی خواهد شد!

این خبر جدید در شرایطی منتشر شده که آمار و ارقام از تجربه بسیار ناموفق پیدا کردن همسر در اپلیکیشن‌های دوست‌یابی حکایت دارند. بر اساس پژوهشی که در سال 2023 انجام شد، حدود 46 درصد، یعنی نزدیک به نیمی از آمریکایی‌هایی که تجربه کار با اپلیکیشن‌های دوست‌یابی آنلاین را داشته‌اند، نتیجه کار را ناراحت‌کننده عنوان کرده بودند! در عین حال، به زعم هرد، هوش مصنوعی می‌تواند دردسر پیدا کردن همسر یا دوست را به حداقل رسانده و تجربه موثرتر و لذت‌بخش‌تری را برای افراد رقم بزند.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی اندرویدی که واقعاً کاربردی هستند ۵ اپلیکیشن موبایل که تمام صاحبان گوشی های اندرویدی باید نصب کنند

برچسب‌ها:

نظر شما