شناسهٔ خبر: 66656720 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

هوش مصنوعی GPT-o رونمایی شد؛ سریع‌تر، قوی‌تر و رایگان

صاحب‌خبر -

شرکت OpenAI از هوش مصنوعی GPT-o رونمایی کرد. این مدل زبانی پیشرفته‌تر و سریع‌تر از نسخه قبلی شده و برخلاف GPT-4، رایگان عرضه می‌شود.

کمپانی OpenAI روز گذشته مدل جدید هوش مصنوعی خود به نام GPT-4o را معرفی کرد که طی چند هفته آینده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. این مدل علاوه بر رابط کاربری وب به‌روز شده، ویژگی‌های برتر مدل GPT-4 را نیز ارائه می‌دهد. مدیر ارشد فنی OpenAI طی مراسم معرفی، برخی از قابلیت‌های این مدل جدید را به نمایش گذاشت که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

هوش مصنوعی GPT-4o کارآمدتر و بهتر است

به گفته شرکت توسعه‌دهنده، GPT-4o گامی به‌سوی تعامل طبیعی‌تر بین انسان و کامپیوتر برمی‌دارد. مدل جدید می‌تواند متن، تصویر و صدا را پردازش کند و براساس آن‌ها به کاربرانش کمک کند. اکنون حالت صوتی با پاسخ‌های سریع‌تر و درک بهتر به‌طور روان‌تری کار می‌کند. پیش از این، حالت صوتی برای استفاده همزمان از سه مدل مختلف برای رونویسی، هوش مصنوعی و خروجی تبدیل متن به گفتار استفاده می‌شد که این موضوع باعث تأخیر در پاسخ‌دهی می‌شد. در مقایسه، مدل زبانی جدید OpenAI به‌صورت ذاتی تمام این موارد را مدیریت می‌کند.

هوش مصنوعی GPT-o هوش مصنوعی GPT-o

شما اکنون می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی خود به‌راحتی اطلاعات را با این مدل به‌اشتراک بگذارید و با استفاده از حالت صوتی سؤالات خود را بر اساس آن بپرسید. طبق گزارش‌ها، مدل جدید می‌تواند در 232 میلی‌ثانیه به ورودی‌های صوتی پاسخ دهد که از این حیث مشابه زمان پاسخگویی ما انسان‌ها است. این مدل همچنین می‌تواند با لحن‌های مختلف مطابق با ترجیحات کاربر پاسخ دهد. این مدل در مقایسه با GPT-4 توربو در درک زبان‌های غیرانگلیسی بهتر و سریع‌تر عمل می‌کند. GPT-4o حالا می‌تواند به‌عنوان مترجم نیز کار کند.

این خیلی خوب که مدل هوش مصنوعی جدید OpenAI از طریق درگاه برنامه‌نویسی (API) نیز در دسترس خواهد بود تا توسعه‌دهندگان بتوانند با استفاده از قابلیت‌های مدل جدید، برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی بسازند و آن را تقویت کنند. در حالی که مدل جدید این ویژگی‌ها را به صورت رایگان ارائه می‌دهد، کاربران پریمیوم مجاز به استفاده از پنج برابر منابع بیشتری نسبت به مدل جدید خواهند بود.

هوش مصنوعی GPT-o هوش مصنوعی GPT-o

نسخه مک ChatGPT منتشر شد

اوپن ای‌آی همچنین خبر از انتشار ربات چت ChatGPT برای کامپیوترهای مبتنی بر macOS اپل داده است. این برنامه برای macOS یکپارچگی عمیق‌تری با پلتفرم را ارائه می‌دهد. توسعه‌دهنده می‌خواهد که کاربران بتوانند راحت‌تر این ابزار را در جریان کاری خود ادغام کنند. کاربران با استفاده از یک میانبر صفحه‌کلید (Option + Space) می‌توانند خیلی آسان به صفحه گفتگوی این ابزار دسترسی پیدا کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
خالق ChatGPT، رقیب جستجوگر گوگل را می‌سازد استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT بدون نیاز به ثبت نام میسر شد هوش مصنوعی جدید خالق چت جی‌پی‌تی، آینده صداپیشگی را متحول می‌کند مصرف برق نجومی ChatGPT؛ زنگ خطری برای آینده!

برچسب‌ها:

نظر شما