شناسهٔ خبر: 66694227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی هرمزگان برای برگزاری امتحانات نهایی در گفتگوی خبری 26 اردیبهشت

آمادگی استان برای برگزاری امتحانات نهایی و چگونگی تاثیر این امتحانات بر کنکور سراسری در گفتگوی خبری صدا و سیما مرکز خلیج فارس با مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بررسی شد.

صاحب‌خبر -

آمادگی هرمزگان برای برگزاری امتحانات نهایی در گفتگوی خبری 26 اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در این گفتگو که دیشب از شبکه استانی پخش شد، گفت: با توجه به حساسیت موضوع و پراکندگی مناطقی که در استان داریم امسال200 حوزه اجرای امتحانات برای سه پایه تحصیلی در استان در نظر گرفته شده است.

محمد قویدل افزود: برای تصحیح برگه های امتحانی نیز30 حوزه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امتحانات نهایی از 29 اردیبهشت آغاز شده و تا 29 خرداد ماه ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه آزمون های نهایی در طول هفته بغیر از روز جمعه برگزار می شود، افزود: آزمون های پایه های دهم و یازدهم در یک روز و آزمون پایه دوازدهم در روز دیگری برگزار خواهد شد.

قویدل گفت: زمان برگزاری آزمون برای پایه های یازدهم و دوازدهم از ساعت 7 صبح آغاز می شود و ساعت شروع آزمون 7 و سی دقیقه است.

وی افزود: آزمون پایه دهم نیز به صورت همزمان از ساعت10 صبح آغاز می شود و ساعت شروع آزمون10 و سی دقیقه است.

بیشتر بخوانید: نام نویسی کلاس اولی‌ها در هرمزگان از امروز آغاز شد

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سوابق تحصیلی دانش آموزان بر اساس تراز و ظرفیتی که هر درس دارد با آزمون نهایی خرداد ماه ایجاد می شود و چنانچه دانش آموزی فرصت امتحان در آزمون خرداد ماه را از دست بدهد در مراحل بعدی سوابق تحصیلی برای دانش آموز محاسبه نخواهد شد.

قویدل افزود: اگر دانش آموزی قصد شرکت در کنکور سراسری دارد حتماً باید در آزمون نهایی خرداد ماه شرکت کند.

وی در مورد سوابق تحصیلی و تاثیر آن بر کنکور گفت: امسال50 درصد از سوابق تحصیلی و 50 درصد نیز کنکور برای ورود به دانشگاه تاثیر دارد.

قویدل گفت: در کنکور سراسری دروس عمومی حذف شده و سوالات فقط از دروس تخصصی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری آزمون های دهم تا دوازدهم افزود: با توجه به اینکه امسال امتحانات نهایی به پایه های دهم و یازدهم هم اضافه شده جامع عمل ما نیز 3 برابر شد و سیستم های سرمایشی، صندلی، امکانات تکثیر پر سرعت و تجهیزات حفاظتی به ارزش 150 میلیارد ریال به مناطق بیست و سه گانه آموزشی استان ارسال شده تا بتوانیم آزمون را در سلامت کامل و با شرایط حفاظتی خوب برگزار کنیم.

قویدل گفت: 200 حوزه آزمون نهایی به تجهیزات حفاظتی مانند دوربین مدار بسته، راکت گوشی تلفن همراه و سیستم های اختلال در سیگنال مجهز شده اند و آموزش های لازم نیز به500 نفر از عوامل برگزار کننده آزمون داده شده است.

وی به دانش آموزان توصیه کرد: با توجه به شرایط حفاظتی خاصی که در حوزه های آزمون در نظر گرفته شده است از همراه آوردن هرگونه جزوه، یادداشت، گوشی تلفن همراه، ساعت های هوشمند و هر نوع سیستم الکترونیکی خودداری کنند چون تخلف و تقلب محسوب شده و محرومیت های سنگینی برای افراد دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه سؤالات به صورت کشوری و هماهنگ است، گفت: طراحان سوال 24 ساعت قبل از آزمون قرنطینه می شوند و سؤالات را طراحی کرده و در سیستم حفاظتی کاملاً ایمن، سؤالات بعد از طراحی به سیستم مناطق ارسال می شود و حدود 2 دقیقه قبل از شروع آزمون رمز بازگشایی سؤالات به گوشی مسئول حوزه امتحانی ارسال شده و طراحان هم تا بعد از آزمون از قرنطینه خارج نمی شوند.

قویدل به دانش آموزان توصیه کرد: در مدت یک ماه آزمون نهایی با توجه به تاثیری که سابقه تحصیلی در کنکور دارد حتماً آرامش خود را حفظ کنند و بدانند که سؤالات فقط از کتاب درسی طراحی شده و به مسائلی که افراد ناآگاه در فضاهای مختلف می گویند، توجه نکنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: پارسال با توجه به اینکه برای نخستین بار سوابق تحصیلی در کنکور سراسری محاسبه شد اما دانش آموزان روستایی و شبانه روزی در استان بیشترین موفقیت را در کنکور سراسری داشتند.

قویدل افزود: رتبه های زیر100 استان برای نخستین بار100 درصد افزایش داشت.

رتبه های زیر هزار20 درصد و رتبه های زیر 3هزار استان 67 درصد افزایش داشته است.

وی در مورد هنرستان های جوار نیز افزود: در 2 سال گذشته 29 هنرستان جوار ایجاد شده و جدیداً هم با پیگیری استاندار به دنبال راه اندازی دبیرستان و هنرستان انرژی اتمی برای نخستین بار در بندرعباس هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: هرمزگان به عنوان چهارمین استانی است که هنرستان انرژی اتمی راه اندازی می کند و تا چند روز آینده کار نام نویسی دانش آموزان آغاز می شود.

قویدل افزود: علاوه بر این با توجه به شرایط استان در تجارت و حضور تجار در هرمزگان برای نخستین بار با کمک اتاق بازرگانی و اداره کل صمت استان به دنبال راه اندازی هنرستان تجارت هستیم که دانش آموزان بتوانند در این هنرستان نیز مشغول به تحصیل شوند.

نظر شما