شناسهٔ خبر: 66693912 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

«مجله مهر» گزارش می‌دهد؛

کلاه درس‌آموز یک سروان نیروی انتظامی

یک خدمت‌گزار نیروی انتظامی این بار برای حفاظت از اموال مردم ابتکار عملی به خرج داده که در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه کاربران قرار گرفته است؛ او با کلاه خود، خاطره و یک درس شیرین ساخته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله _ مبینا افراخته: دوربین تلفن همراهش را به سمت خودش برمی‌گرداند و می‌گوید: «کاش از این جور آدم‌ها در دنیا بیشتر داشتیم.» این بخشی از ویدئویی است که یکی دو روز گذشته مرد جوانی آن را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد و نظر بسیاری از مردم را به خودش جلب می‌کند. این ویدئو از یاسوج، شهری در دل زاگرس گرفته شده است و شرافت و مهربانی مردم آن دیار را به تصویر می‌کشد.

ماجرا از این قرار است که مرد جوان، در حالی که شیشه‌های خودرویش پایین بوده، آن را پارک کرده و بدون آنکه وسایلش را بردارد از آن خارج می‌شود؛ اما وقتی برمی‌گردد با صحنه عجیبی مواجه می‌شود. یک کلاه نظامی و یک یادداشت که ثابت می‌کند وظیفه‌شناسی می‌تواند چقدر ساده و در عین حال چقدر تأثیرگذار باشد. در کاغذ یادداشت نوشته شده است: «سلام، با توجه به اینکه شیشه ماشین پایین بود این کلاه را داخل ماشین گذاشتم تا بدانند خودرو متعلق به یک نظامی است و نتوانند به آن دستبرد بزنند.» یک شماره موبایل هم برای برگرداندن کلاه، پایین کاغذ درج شده است.

جوان صاحب خودرو در این ویدئو می‌گوید: «واقعا به اندازه یک هفته که چه عرض کنم… به اندازه یک سال حال خوب به ما تزریق کردی! آقای گل؛ آقای درجه یک؛ آقای بامعرفت؛ آقای بامرام…کاش از این آدم‌ها بیشتر داشتیم…»

سروان «سید عبدالرسول حیدری» مردی ۴۲ ساله از استان «کهگیلویه و بویر احمد» وقتی خودرویی را در آن وضعیت رها شده می‌بیند، نمی‌تواند از کنارش رد شود. کلاه لباس نظامی‌اش را همراه با یک یادداشت روی داشبورد ماشین می‌گذارد تا این طور از اموال هموطن خود محافظت کند. صاحب ماشین هم با دیدن این صحنه اضطراب ناشی از وضعیت رها شده ماشین را به کل فراموش می‌کند و ویدئویی از این حس خوب را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.

این سروان خدمت‌گزار امنیت مردم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می‌گوید: «داشتم از رو به روی فروشگاهی به سمت محل خدمتم حرکت می‌کردم. خودرویی را دیدم که تمام شیشه‌های آن پایین بود. داخل ماشین هم وسایلی از جمله گوشی، ساک لباس و فلش جا مانده بود. من هم طبق وظیفه یک پلیس که حفاظت از جان و مال و ناموس مردم است، محافظت از آن خودرو و اموال داخلش را بر خودم لازم دانستم؛ اما متأسفانه به علت نداشتن وقت نتوانستم کنار ماشین بمانم. نهایتاً فکری که به ذهنم رسید این بود که کلاهم را داخل ماشین بگذارم تا اگر سارقی قصد دستبرد زدن به ماشین را داشت فکر کند ماشین برای یک فرد نظامی است و چنین اقدامی انجام ندهد.»

حیدری ۲۵ سالی است که وارد نیروی انتظامی شده و در حال حاضر عضو معاونت تربیت و آموزش فرماندهی استان کهگیلویه و بویر احمد است. اقدام او این بار نه فقط برای نیروی انتظامی بلکه برای تمام مردم تبدیل به یک درس شیرین شد. او می‌گوید: «هر فردی یک شخصیتی دارد، شخصیتی که از خانواده به فرد منتقل می‌شود و شخصیتی که داخل جامعه شکل می‌گیرد. هر دوی اینها در رفتارهای انسان تأثیرگذار است اما در نهایت هر کس در هر جایگاهی می‌تواند به بهترین شکل به وظایف خود عمل کند.»

او خودش را مدیون و دنباله‌رو فرماندهانی می‌داند که در طول سال‌ها، کنارشان خدمت کرده و درس وظیفه‌شناسی را آموخته است. روی آخرین صحبتش به همکارانش در نیروی انتظامی است و می‌گوید: «از هم نوعان خودم در این لباس مقدس انتظار دارم که بهترین خدمت‌رسانی را انجام دهند که مردم هم بتوانند با امنیت خاطر در جامعه کارهای روزمره‌شان را انجام دهند. من هم اگر کاری انجام دادم به دلیل وظیفه‌ام بوده.... نمی‌دانستم که آن پسر این ماجرا را رسانه‌ای خواهد کرد. من فقط انجام وظیفه کردم اما خیلی‌ها از نقاط مختلف کشور تماس گرفتند و از من تشکر کردند. من هم از مسئولان محترم و فرماندهان هم تقاضا دارم نیروهای زیر مجموعه خود را توجیه کنند. همه باید ماموریت‌هایی که به آن‌ها محول می‌شود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و بهترین رفتار و گفتار و منش را با مردم و ارباب رجوع خودشان داشته باشند تا مردم هم بتوانند به نیکی از سازمان نیروی انتظامی یاد کنند.»

نظر شما