شناسهٔ خبر: 66693316 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

وزیر فرهنگ:

روابط عمومی‌ها باید از جایگاه تزئینی و تبلیغی به جایگاه اقناعی و ایجاد فضای همدلی در نظام حکمرانی تبدیل شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه رونمایی از پوستر مد موقر به مناسبت هفته مد و لباس که در استانداری شیراز برگزار شد در جمع خبرنگاران با تبریک روز ارتباطات گفت: مدیران و فعالان حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی کار مهمی را برعهده دارند، امروز حوزه ارتباطات به عنوان‌ بخش تفکیک ناپذیر از حوزه کلان حکمرانی اثبات شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: افرادی که فعالان این حوزه هستند جایگاه مهمی در نظام حکمرانی دارند و در نظام جمهوری اسلامی هم به این مساله با نگاه اصیل دینی نگریسته شده است.

وی تاکید کرد: مفاهیمی نظیر تبلیغ، تبیین، ابلاغ و دعوت که همه از جنس اطلاع‌رسانی و ارتباطات است، ریشه‌های عمیق دینی و فرهنگی ایرانی اسلامی این حوزه را نشان می‌دهد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: ما در حوزه ارتباطات و روابط عمومی یک بسط دانش نظری را داریم‌ که این کار بر عهده مراکز علمی ما است و در سالهای اخیر دانشکده‌های اختصاصی هم برای این حوزه شکل گرفته است.

اسماعیلی گفت: در حوزه عملی هم امروز جایگاه رفیعی در حوزه ساختار اداری و دولتی ما وجود دارد، البته ما هنوز با جایگاه مطلوب فاصله داریم، نگاه به روابط عمومی از یک‌نگاه تزئینی و تبلیغی صرف باید به یک حوزه اقناعی و ایجاد فضای همدلی و همراهی بین بخش‌های اصلی حکمرانی تبدیل شود.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: ما در دولت شورای اطلاع‌رسانی داریم و در استان‌ها هم به ریاست استانداران و دبیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این شورا وجود دارد و ساختار آن هم در حال تقویت است تا  پست‌های بیشتری برای این شوراها اختصاص پیدا کند.

وی درباره  افتتاح‌ نگارخانه شیراز نیز گفت: ما این نیاز را جدی تلقی می‌کردیم که در یک‌ مجموعه مرکزی شهر چنین نگارخانه‌ای دایر شود، با تلاش همکارانم با بازسازی که در این مجموعه صورت گرفت این نگارخانه امروز آماده افتتاح شده است.

اسماعیلی ادامه داد: امیدواریم هنرمندان از این فرصت برای معرفی آثار خود استفاده کنند.

وزیر فرهنگ درباره افتتاح طرح‌های دیگر در شیراز گفت: با همت و پشتکار استاندار شیراز کارهای خوبی در این شهر درحال انجام است و دولت مصوبات خوبی در دو سفر اخیر به شیراز داشته است و امیدواریم بخش عمده‌ای از مصوبات تا پایان این دوره دولت تقدیم مردم استان فارس شود.

وی در زمینه زیرساخت‌های استان فارس افزود: در حوزه سینما ۱۷ سینما آماده افتتاح است، با ابتکار خوبی که سازمان سینمایی و اداره کل استان داشتند در شهرستان‌ها و شهرهای محروم  در حال بازآرایی و متناسب سازی سالن‌های موجود هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: ما برای تمام سالن‌های در حال بازسازی استانداردهای لازم در حوزه تجهیزات سینمایی را تامین می‌کنیم که امروز سه سینما در حال آماده شدن است که بزودی افتتاح می‌شود.

وزیر فرهنگ در پایان گفت: برنامه ما این است که بخش مهمی از نیازهای زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر استان را با حمایت مسئولان استانی تامین کنیم.

نظر شما