شناسهٔ خبر: 66690928 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نوسازی ناوگان حمل و نقلی شهر تهران ضروری است/ تهران باید در تراز پایتخت جهان اسلام توسعه پیدا کند

صاحب‌خبر -
نوسازی ناوگان حمل و نقلی شهر تهران ضروری است/ تهران باید در تراز پایتخت جهان اسلام توسعه پیدا کند
خبرگزاری آریا - رئیس کمیسیون عمران مجلس از استماع گزارش شهردار تهران در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و نیز قرار داد با چین برای واردات اتوبوس و تاکسی خبر داد و گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل تهران با توجه به جمعیت کثیری آن با اولویت بهره مندی از تولیدات داخلی ضرروی است.

به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدرضا رضایی کوچی در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس با علیرضا زاکانی شهردار تهران و معاونان وی گفت: شهردار تهران با حضور در کمیسیون عمران مجلس، توضیحاتی از اقدامات مجموعه خود در حوزه ساخت مسکن و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ارائه کرد.
نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس ادامه داد: با توجه به جمعیت کثیری که در تهران زندگی کرده و رفت و آمد دارند، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخورددار است تا ضمن کاهش مصرف سوخت، شرایط مناسب‌تری هم برای تردد شهروندان ایجاد شود.البته تاکید ما این است که نوسازی ناوگان حمل و نقل از جمله اتوبوس، تاکسی و مترو باید با اولویت تامین از تولیدات داخلی انجام شود و در صورتی که نیاز کشور بیش از تولیدات بود، برای واردات اقدام صورت بگیرد.
رضایی کوچی تصریح کرد: در گزارش شهردار تهران به اقداماتی نظیر توسعه خطوط ریلی درون شهری، احداث تونل عظیم از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان و توسعه فضاهای سبز شهری، افزایش تعداد پروانه‌های ساخت و نوسازی بافت‌های فرسوده با ارائه مشوق‌ها مختلف نیز اشاره شد. بنده معتقدم مجلس، دولت و شورای شهر و شهردار تهران باید با هم افزایی تلاش کنند تا تهران به عنوان پایتخت جهان اسلام توسعه پیدا کرده و به الگویی در جهان تبدیل شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست در خصوص قرارداد شهرداری تهران با کشور چین هم بحث و گفت و گو صورت گرفت و ایشان در این رابطه نیز گزارشی ارائه کردند، همچنین وی تاکید کرد که درسترسی دستگاه‌ها و نهاد مختلف از جمله کمیسیون عمران به قرارداد مذکور وجود داشته و تنها امکان انتشار عمومی آن در زمان کنونی نیست.
منبع: خانه ملت
انتهای پیام/

نظر شما