شناسهٔ خبر: 66690288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در جریان سفر استانی؛

رئیس‌جمهور از کارخانه چوب و کاغذ مازندران بازدید کرد/ رئیسی: رشد ۱۰ برابری تولید کاغذ در مازندران

مازندران- رئیس‌جمهور در جریان سفر به مازندران از کارخانه چوب و کاغذ مازندران بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، آیت الله ابراهیم رئیسی، صبح پنج‌شنبه در جریان سفر به مازندران در بازدید از کارخانه چوب و کاغذ مازندران با تبریک دهه کرامت به مردم مازندران و ملت بزرگ ایران، اظهار کرد: ما ایرانی‌ها توفیق همسایگی امام رضا (ع) را داریم و استان مازندران هم باب‌الرضا (ع) است، شهرهای مازندران باب ورود به آستان مقدس و ملکوتی رضوی هستند.

رئیسی افزود: در طول تاریخ آنچه از مازندران سراغ داریم و مورخان نگاشته‌اند، زندگی با اهل بیت (ع) با عشق به دین و ارزش‌های الهی بوده و آنچه در تاریخ طبرستان و مازندران نگاشته شده شهامت، شجاعت، ایستادگی، مقاومت دین‌مداری، روحیه انقلابی و بصیرت بوده است.

وی گفت: آنچه در دفاع مقدس از مازندران سراغ داریم ایستادگی، ایثار و شهادت بوده و یاد همه شهدا به ویژه شهدای کارگر و شهدای عزیز این خطه گرامی می داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بسیار خرسندم از اینکه در واحد تولیدی حضور یافتم که به دست توانای کارگران و با تدبیر مدیران، تولیدش ۱۰ برابر شده و صنعت چوب و کاغذ و نساجی از صنایع برجسته مازندران است، تصریح کرد: روزی که ما به این کارخانه آمدیم صنعت نساجی و چوب و کاغذ روز به روز وضعیت و شرایط افول یافته‌ای داشت و تا مرز تعطیلی رفته بود.

وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنم روزی که به این کارخانه آمدم و در جمع کارگران دلسوز و عزیزانی که از افزایش واردات بی‌رویه و از بی‌توجی یا کم‌توجی به این واحدهای تولیدی افتخار آفررین و برجسته مازندران چه چوب و کاغذ و نساجی و چه صنایع دیگر، گلایه داشتند اما امروز که در خدمت وزیر صمت، مسئول ستاد احیای کارخانجات، نماینده ولی فقیه در مازندران و استاندار سابق و فعلی مازندران از این غرفه‌ها عبور می‌کردیم، شاهد بودیم سال تاسیس ۱۰ تا ۱۵ یا ۲۰ سال قبل، سال راکد شدن، سال‌های ۹۶ تا ۹۹ از سوی دیگر می‌دیدیم در تابلو نوشته شده سال راه‌اندازی مجدد سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بسیار خدا را شاکر هستیم که کارخانه امروز با ۵۰۰ کارگر در حال فعالیت است و هدف‌گذاری کرده تا به مرز هزار کارگر برسد.

وی عنوان کرد: در این مسیر مدیران شرکت‌ها گزارش می‌دادند که ۲۰ یا ۵۰ کارگر دارند و برای ۱۰۰ کارگر هدف‌گذاری کردند و محصول آنها استاندارسازی و تجاری سازی شده و صادرات می‌کنند که بسیار باعث خرسندی است، امروز اینجا جمع شدیم تا از کارگران که به دست توانای مدیران، در چرخه و رونق تولید و استقلال کشور و خودکفایی در کاغذ نقش آفرینی کرده اند، قدردانی کنیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: مصرف کاغذ در آموزش و پرورش، روزنامه‌ها و مصارف اداری در کشور، روزانه و ساعتی است و نیازمندیم به دست توانای مدیران، سرمایه گذاران و کارگران خودکفا شویم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شما افسران و سربازان در میدان هستید که دشمن را ناامید و دوستان را امیدوار می‌کنید.

وی با بیان اینکه امروز شما در سنگر تولید هستید و تولید شما به کشور استقلال اقتصادی می‎‌بخشد و اقتصاد مقاومتی را با این تولید و افزایش و رشد تولید رقم می‌زنیم، افزود: آنچه رهبری سال‌ها فرمودند؛ ما به یک اقتصادی نیازمندیم که با تکانه‌ها تکان نخورد، تکانه‌ها همیشه وجود دارد و نباید اقتصاد و تولید ما با تکانه‌ها تکان بخورد، راه آن این است تولیدی داشته باشیم که به دست توانای فرزندان این سرزمین باشد و این کار در مازندران اتفاق افتاده است.

رئیسی گفت: صنعت چوب و کاغذ مازندران از چهار هزار تن به ۴۵ هزار تن رسیده یعنی ۱۰ برابر افزایش تولید داشته و همچنین رشد صنعت نساجی و احیای ۳۹۵ واحد تولیدی در مازندران را امروز جشن می‌گیریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی آمدیم خطوط تولیدی این کارخانه در حال خاموشی و واگذار شدن بود و امروز این خطوط تولیدی فعال است که امیدواریم راه تولید ادامه داشته باشد چون اقتصاد کشور را تولید محور می‌دانیم، امروز شما در سنگر تولید دشمن را ناامید می‌کنید و جلوی واردات بی‌رویه را می‌گیرید و اینها نشانه‌های خوب و ارزشمندی است.

نظر شما