شناسهٔ خبر: 66688610 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

پلیس در جست‌وجوی گانگسترهای نقابدار که به 12خانه در تهران یورش بردند

اعضای یک باند خشن با اسلحه وارد خانه‌ها شده و دست به سرقت زده و سپس فرار کرده‌اند.

صاحب‌خبر -
پلیس در جست‌وجوی گانگسترهای نقابدار که به 12خانه در تهران یورش بردند
کد خبر: 660398
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۷ ۰۸:۳۰:۳۷

5مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌هایشان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند، سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشنیکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند. این لحظات رعب‌آور سرقت مسلحانه اعضای یک باند خشن است؛ مجرمانی که بدون کوچک‌ترین هراسی به خانه‌های مردم هجوم می‌برند و فیلم کوتاهی از سرقت بی‌رحمانه آنها منتشر شده و انتشار همین فیلم بار دیگر موجی از وحشت و نگرانی را به جامعه منتقل کرده است. اما تیم ویژه‌ای از مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران تمام تلاش خود را برای دستگیری اعضای این گروه خشن آغاز کرده‌اند.

به گزارش همشهری، در روزهای اخیر فیلم کوتاهی از سرقت مسلحانه در غرب تهران شبکه‌های اجتماعی را پرکرد. این فیلم کوتاه، 5مرد قوی‌هیکل و خشن را نشان می‌داد که صورت‌هایشان را با ماسک و نقاب مشکی پوشانده‌اند و وارد ساختمانی می‌شوند. یکی از آنها یک ساک مشکی‌رنگ در دست دارد و در دست افراد دیگر اسلحه کلت و کلاشنیکف است. این 5مرد خشن در ادامه به سمت آپارتمانی می‌روند و به راحتی در آن را باز می‌کنند. سپس وارد خانه‌ای می‌شوند که در آنجا 2بچه 12 و 14ساله حضور دارند. سارقان خشن با تهدید اسلحه، اموال قیمتی خانه را به سرقت می‌برند. در ادامه سارقان خشن، بعد از انجام سرقت با آرامش از ساختمان خارج و سوار خودروی خود می‌شوند.

این فیلم کوتاه توسط دوربین مداربسته‌ای که داخل آپارتمان و خارج آن نصب شده، ضبط شده بود. انتشار این فیلم در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت و بار دیگر زنگ خطر در جامعه را به صدا درآورد. همه درباره این سرقت وحشیانه و گانگستری صحبت می‌کنند. شهروندان نیز در شبکه‌های اجتماعی خواستار دستگیری و برخورد با سارقان هستند، سارقانی که امنیت روانی جامعه را به خطر می‌اندازند و با خونسردی وارد خانه‌های مردم می‌شوند.

بررسی‌ها حاکی از آن است که گانگسترها حدود 12خانه در پایتخت را خالی کرده‌اند. تعدادی از این سرقت‌ها در غرب تهران و تعداد دیگری در شرق پایتخت انجام شده است. سارقان مسلح هرشب به یک خانه در پایتخت دستبرد می‌زنند و اموال قیمتی را به سرقت می‌برند.  این گروه خشن، معمولا از ساعت 7 تا 9 شب سرقت‌هایشان را انجام می‌دهند و سعی دارند به شکلی حرفه‌ای و ماهرانه عمل کنند تا ردی از خودشان به‌جا نگذارند. نخست اینکه صورت‌هایشان را کاملا می‌پوشانند و کوچک‌ترین صحبتی با یکدیگر نمی‌کنند. از سوی دیگر پلاک ماشین‌هایشان جعلی است و به‌نظر می‌رسد خودروها را هم سرقت کرده باشند.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد سارقان مسلح هر شب خودروهای خود را تغییر می‌دهند. شگرد آنها این است که اگر در ساختمانی باز باشد وارد آنجا می‌شوند یا از روی دیوار داخل می‌پرند. اغلب به سراغ آپارتمان‌های تک‌واحدی می‌روند و برخلاف سارقان مسلح دیگر که هدفشان خالی‌کردن خانه‌های چراغ‌خاموش است، این گروه اما به سراغ خانه‌هایی با چراغ روشن می‌روند. در واقع هدفشان این بود که صاحبخانه حضور داشته باشد تا با تهدید آنها جای پول و طلاها را بپرسند. این در حالی است که اکثر سارقان منزل به سراغ خانه‌هایی می‌روند که در آنجا صاحبخانه حضور ندارد تا با خیال راحت نقشه سرقت‌های خود را عملی کنند. این گانگسترها اما کمی عجیب بودند و پس از ورود به خانه، اسلحه را روی سر اعضای خانه قرار می‌دهند و با تهدید آنها هرچه اموال باارزش در خانه است را به سرقت می‌برند؛ از پول، طلا و دلار گرفته تا لپ‌تاپ، ‌تبلت، ‌پی‌اس5 و اموال قیمتی دیگر. یکی دیگر از خصوصیات عجیب سارقان مسلح این است که در جریان سرقت از خانه‌ای، پی‌اس‌5 را به سرقت بردند و متوجه شدند که دسته‌های این دستگاه را سرقت نکرده‌اند. گانگسترهای عجیب در شب دیگر، به خانه دیگری هجوم بردند و با تهدید اسلحه، فقط دسته‌های دستگاه بازی را دزدیدند.

بیشترین سرقتی که این گروه خشن، ‌تاکنون مرتکب شده‌اند، سرقت 4میلیاردی از خانه‌ای در پایتخت بوده است. کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود دریافتند که سارقان مسلح تنها به سرقت از پایتخت اکتفا نمی‌کردند. آنها پس از آنکه به خانه‌ای در پایتخت دستبرد می‌زدند، به سمت کرج حرکت می‌کردند و با همین شیوه و شگرد، این‌بار به خانه‌ای در کرج هجوم می‌بردند و دست به سرقت اموال قیمتی می‌زدند. در این شرایط، ‌اکیپ ویژه‌ای از افسران اداره یکم پلیس آگاهی تهران، ماموریت یافتند تا با توجه به سرنخ‌های موجود، اعضای این گروه خشن که باعث ایجاد رعب و وحشت مالباخته‌ها شده‌اند را شناسایی و دستگیر کنند.

 

نظر شما