شناسهٔ خبر: 66687837 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لاهوتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید پای برخی دستگاه‌هایی که به اقتصاد ورود کرده‌اند، قطع شود

منتخب مجلس دوازدهم گفت: بیش از هشتاد درصد اقتصاد کشور ما دولتی و حاکمیتی است و باید پای برخی دستگاه‌هایی که به اقتصاد ورود کرده‌اند، قطع شود.

صاحب‌خبر -

مهرداد لاهوتی منتخب مجلس دوازدهم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های مجلس دوازدهم اظهار کرد: یکی از کلیدی‌ترین راه‌های حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در تحقق  شعار سال مبتنی بر جهش تولید با مشارکت مردم نهفته است.

وی افزود: بیش از هشتاد درصد اقتصاد کشور ما دولتی و حاکمیتی است و باید پای برخی دستگاه‌هایی که به اقتصاد ورود کرده اند  قطع شود. 

لاهوتی متذکر شد: یکی از اولویت‌های اصلی مجلس دوازدهم این است که سهم دولت را در اداره اقتصاد کشور کم کند البته باید هدف گذاری داشته باشیم و به عنوان مثال در پایان سال نخست مجلس دوازدهم بگوییم مثلا ده درصد از نقش دولت در امور اقتصادی کشور کم کردیم. 

منتخب مجلس دوازدهم گفت: در حال حاضر سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور ۲۰ درصد است و بدیهی است که این بخش توانایی و قدرت رقابت با بخش دولتی را ندارد؛ بنابراین وقتی انگیزه سرمایه گذاران از دست برود این افراد پول خود را از کشور خارج می‌کنند طبق آمار‌های غیر رسمی سالانه بیست هزار میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود و ما باید با تدوین قوانین مناسب و ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی مانع این امر شویم.

سی میلیارد دلار سرمایه کشور در خانه های مردم است

وی ادامه داد: صاحبان سرمایه به دنبال حفظ ارزش پول خود هستند و بنابراین آن را تبدیل به طلا و ارز می‌کنند به نحوی که طبق آمارهای غیر رسمی بالای سی میلیارد دلار سرمایه کشور در خانه‌های مردم قرار دارد بنابراین باید پای دولت را از اقتصاد کشور قطع کنیم تا این مبالغ قابل توجه در کشور یه جریان بیفتند.

لاهوتی گفت: البته واقعیتی که وجود دارد این است که بسیاری از مناسبات اقتصادی ما در گره مناسبات سیاسی است وبه دلیل تحریم‌ها مشکلاتی داریم و قوه مقننه باید با توجه به این شرایط و واقعیت‌ها بتواند بهترین تصمیم‌ها را برای حل مشکلات معیشتی مردم بگیرد.

منتخب مجلس دوازدهم متذکر شد: یکی دیگر از ماموریت‌های مهم مجلس دوازدهم رفع ناترازی‌هایی است که سالیان سال ما را دچار مشکل کرده است به عنوان مثال در بخش انرژی در زمان‌های اوج مصرف برق دوازده هزار مگاوات کمبود داریم و با تعطیل کردن نهاد‌های تولیدی، اقتصادی وآموزشی به کشور لطمه می‌زنیم یا در فصل سرما به مراکز تولیدی می‌گوییم تعطیل کنند چرا که دچار کمبود گاز هستیم و مجلس دوازدهم موظف است این مشکلات را حل کند.

وی افزود: همچنین ناترازی‌های حوزه بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی نیز باید به سرعت حل شوند در غیر این صورت در آینده به ابرچالش‌هایی برای کشور تبدیل خواهند شد.

نظر شما